Byggahus.se

Platta i Ä-hus?

1. T
    Medlem Nivå 1
    Är det någon som vet om det är möjligt att välja bort Ä-hus standardgrund och i stället gjuta egen platta med golvvärme? Eller att som tillval välja gjuten platta med golvvärme?

2. lier
    Medlem Nivå 8

Re: Platta i Ä-hus?

Vill du ha platta med golvvärme så får du välja ett annat husföretag. Det finns inte att få platta till ä-hus deras moduler är inte byggda för platta. ;)

3. J
    Medlem Nivå 3

Allt går! Vi bygger platta. ;)

4. lier
    Medlem Nivå 8

Det var som tusan :surprised: Då har det blivit nå nytt för vi ville ha platta med golvvärme för 5-6år sen och då gick det inte. Säljaren sa då att modulerna var inte byggda för platta. Men om vi ville ha golvvärme så kunde vi få det i hallen och på toaletten.

Ja man får då lära sig något nytt varje dag på detta forum. :) Då kanske fler som väljer att bygga ä-hus genom att många e så skeptiska mot deras torpargrunder. ;)

JonasBj Nu ska ju inte jag bygga ä-hus men jag e nyfiken hur bar du dig åt för att få platta?? Kan ju vara intressant för andra som går i bygga ä-hus tankar ::).

5. J
    Medlem Nivå 3

Byggde en förhöjd torpargrund med garage under huset.
    Huset står alltså inte direkt på plattan. ;)

6. lier
    Medlem Nivå 8

Smart!! Tänkte aldrig på att det skulle gå att göra så :) Ser kanonfint ut kul med ett annorlunda ä-hus

7. W
    Medlem Nivå 7

Ja det var ju en variant, men löser inte problemet om man vill ha ingjuten golvvärme. Du får ju bara det i källaren :)

8. J
    Medlem Nivå 3

Jag får skruva upp den på max. :cool: