Byggahus.se

Plåtslagare som förstört massa vad göra?

1. Hällvetet
    Husägare Nivå 6
    Tack snälla men jag hade som tur någon extra sten på vinden :love:

• Laddar…
  2. J
    Medlem Nivå 3
    Klåparen kan ju knappast ta ut en besiktningsman och sen skicka räkningen till dig

• Laddar…
  3. O
    Medlem Nivå 1
    Att vederbörande hotar med att ta ut en besiktningsman visar direkt vilken klåpare till "hantverkare" han är. Trodde han verkligen själv på att han skulle få detta arbete godkänt så har han betygsatt sina egna kunskaper och kunnande. Tyvärr är detta bara en av många skojare som härjar där ute och som förstör för alla seriösa med yrkesstolthet och heder.

• Laddar…
  4. UffePlåtis
    Medlem Nivå 2
    På smyglister brukar man bara klippa in som de gjort, du tänker nog på fönsterblecksgavlar.

• Laddar…
  5. H
    Moderator · Nivå 25
    Jag har rensat en del. Tråden handlar om ett specifikt arbete inte om hantverkare i största allmänhet.

6. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Min plåtslagare som jag har hemma hos mig lämnar jag alltid med fickpengar för då dom aldrig tar betalt ordentligt (egenföretagare med få anställda) = För Billigt!

Av någon "konstig" anledning kommer alltid samma kille tillbaka då ja ringer samma för "små jobb"

Fjärde gången jag ringer för att jag bytt några fönster....

Alla är vi olika och jag vet vad det kostar i verkligheten. = Dumt att inte ge något extra för att gynna sig själv.

Redigerat 12 okt 00:59
    • Laddar…
  7. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Jag förstår din inställning, men bilden var ju verkligen superb (och tyvärr borttagen)! :rofl:

8. M
    Medlem Nivå 1
    tråkigt för dig att råka ut för dåliga yrkesmän,
    dom har ju förstört för mycket pengar..
    är det utländska sk hantverkare du haft?..då får du skylla dig lite själv...inte alltid det blir billigare
    ingen riktigt utbildad svensk plåtslagare skulle gjort ett så dåligt jobb

• Laddar…
  9. Hällvetet
    Husägare Nivå 6
    Håller med.
    Grejen är den att firman lät svensk på namnet men i verkliga faller var hantverkarna från typ Mellanöstern.

10. pelle plåttak
    Medlem · Nivå 5
    alltså , vet inte riktigt vad jag skall säga

helt hopplöst dåligt gjort .
    Men är du nöjd och fått avdraget på fakturan så är det bara låta det vara . för litet jobb att bråka om kan jag tycka .
    måste fråga vad du fick betala i slutändan , vill du inte skriva här så pm a mig om du vill .

11. Hällvetet
    Husägare Nivå 6
    Självklart är jag inte nöjd men vad kan man göra. Han hotade mig och betedde sig helt oresonligt.
    Fick betala knappt 5000kr.

12. Raka
    Medlem Nivå 5
    Vad heter firman?

• Laddar…
  13. S
    Medlem Nivå 8
    Precis , vad heter firman, och var finns pajasen någonstans?

• Laddar…
  14. Hällvetet
    Husägare Nivå 6
    PM

15. R
    Medlem Nivå 1
    Verkar vara rätt allmänt just nu när det gäller hantverkare. Gissar på att en överhettad marknad plus rotavdrag gjort det till rena Klondike. Och som jag läste tidigare så behöver inte störst, äldst och dyrast vara bäst. Vi har plåtisar hemma hos oss för att byta takkupor och det lämnar mycket över att önska kan man lugnt säga. Repor och skadad plåt, ser taskigt ut samt att det regnade in efter det att man gjort håll i takduken. Ansvar finns inte. Får svar som att vattnet har blåst in uppåt taklutningen eller att deras killar aldrig skulle göra sådana fel och så var det färdigdiskuterat. Turligt nog så är takläggarfirman resonalbla och parerar så gott det går, men vilken tid allt tar och slutresultatet kommer vara tveksamt. Fuktskadan från vattenläckan är inne på sin tredje vecka nu och möglet lär snart infinna sig. Hur länge ska man behöva vänta på sanering? Det går på deras ansvarsförsäkring, så vårt försäkringsbolag kan inte göra ett skit. Och deras försäkringsbolag verkar inte heller på tå precis?

Det gamla taket hade legat där över 40 år. Lär inte det här göra... Jag hoppas faktiskt att byggbranchen får uppleva ett nytt 90-tal. Just nu är för många oseriösa och tar överpriser.