Byggahus.se

Plåtslagare som förstört massa vad göra?

1. A
    Medlem Nivå 1
    Jag är inte plåtslagare men har tidigare fått skäll av kompisen som är det när jag klippte innerhörnen ungefär på det viset.
    De skulle enligt honom vikas (typ som ett hörn på julklappen) så att vatten inte kan rinna in.

2. Dhhglhg
    Medlem Nivå 1
    Betala inget så länge du inte är nöjd!
    Är plåtslagare själv och kan säga direkt att det där är ingen riktigt plåtslagare som gjort det där jobbet.

3. S
    Medlem Nivå 8
    Tänker samma...
    Jag är normalhändig, inte mer och inte mindre, och skulle göra det snyggare....
    När man lejer ut jobb till professionella utförare ska man förvänta sig att det blir bättre och snyggare än om jag gjort det själv. Ungefär som att gå på restaurang. Det ska inte vara äckligare än det jag lagar själv hemma. Byggjobb ska förstås både ha rätt funktion och vara estetiskt okej.
    Kort sagt, betala inget, de måste åtgärda, det ska bli fackmässigt gjort, annars har de inte levererat det du beställt och ska förvänta dig.

• Laddar…
  4. B
    Medlem Nivå 3
    Finn fem fel känns det som.

Skulle inte betalat 1kr för det där faktiskt, eftersom det inte är fackmannamässigt utfört.

Att de skräpat ner är väl minsta problemet, men jag brukar sällan vilja betala typ 500kr/h för att nån annan ska grovstäda åt mig. Så den typen av jobb tar jag alltid själv.

5. H
    Medlem Nivå 1
    Jag skulle ALDRIG betalt. Tyvärr känns det som om du gått på en mina. Du anade inga ugglor i mossen eller var offerten för bra för att motstå?

6. J
    Medlem Nivå 3
    En riktig hantverkare hade givetvis påpekat att droppnäsa är ett MÅSTE för att vara säker på att vattnet inte rinner tillbaka under blecket (mha kapillärkrafterna). Det handlar alltså inte enbart om att skydda fönstrets nederkant/underkant, det primära är att skydda väggen under från fuktskador. En riktig hantverkare hade vägrat att utföra jobbet utan en riktig droppnäsa.
    En droppnäsa är ingen estetisk sak, den är ett måste för att undvika framtida vattenskador. På panelavslut fuskas det konstant med droppnäsan, vilket medför att panelen måste bytas i förtid.

Generellt ser det för djävligt ut, det verkar finnas många stolpskott bland hantverkare som härjar fritt och förstör hus på löpande band. Av trådarna på det här forumet så är det här bara ett av många totalt misslyckade insatser ...

Redigerat 9 okt 16:37
  7. J
    Medlem Nivå 3

Ser ut som skit
    Yrkesstolthet saknades visst till 100%
    Jag hade inte betalat en krona innan arbetet är utfört så det ser proffesionellt ut

Säg att om du hade vilja haft det där resultatet hade du lika gärna kunna gjort det själv fast det hade faktiskt blivit bättre då

8. Tingis
    Husägare Nivå 7
    Jag har ett par paket med helt nya vita coloroc stenar om du vill ha en mot fraktkostnad:)

9. Jsebastian
    Medlem Nivå 1
    Kolla referenser, kolla referenser, kolla referenser. Tog med in en killa som skulle fixa ett mindre plåtjobb, efter en dag skickade jag hem honom och ringde en erkänt duktig plåtslagare. Resultatet var som dag och natt. Om du inte vill gå och störa dig på skiten hade jag inte betalt en spänn samt tagit in ngn ny... men du kan inte snåla här. Kvalité kostar

10. J
    Medlem Nivå 3
    Kan bara tillägga ... KOLLA REFERENSER (y)

• Laddar…
  11. Staffan2000
    Medlem · Nivå 14
    Kan också bara tillägga.
    -Dyrast är inte alltid bäst!

För övrigt sällar jag mig till majoriteten. Betala inte en spänn!

• Laddar…
  12. J
    Medlem Nivå 3
    Absolut ett mycket viktigt påpekande.
    Lokala hantverkare med GODA referenser är nog alltid att föredra, förutsatt att inte jobbet är av en så stor omfattning att dom inte kan hantera det. Dom mindre firmorna brukar nog generellt vara billigare än dom stora drakarna, men absolut inte generellt sämre.

... referenser .... referenser ... referenser ...

• Laddar…
  13. L
    Medlem Nivå 1
    Håller med alla ovanstående. Som gammal plåtslagare så ser jag att de som gjort jobbet är inga yrkesmän, riktiga klåpare är det.
    Betala ingenting och försök övertala företaget att inte försöka åtgärda det utan ta dit en riktig hantverkare istället som gör det både snyggt och rätt. Teglet ska dom självklart betala vad det kostar att återställa.

14. F
    Medlem Nivå 3
    Nej du ska självklart inte betala.

Men jag fattar inte, du kan omöjligt ha kollat upp referenser på dessa snubbar? Varför är ni så många som gör så?

15. H
    Medlem Nivå 3
    Slutade med ett bråk och han sa att han skulle komma och sätta mig på plats...

Sen spårade samtalet ur mer och slutade med att han bad om ursäkt och drog av endel på fakturan.
    Han kom även själv ut och försökte förbättra det jag hade påpekat.

Långt ifrån nöjd med arbetet men vad gör man, orkar inte med tjafset och tror inte det skulle leda någonvart.
    Han började snacka om att han skulle ta in en besiktningsman och att jag skulle få stå för den kostnaden...

Redigerat 9 okt 20:08