Byggahus.se

Platsbyggt badkar fiberglas och ir bastu dusch hörna

1. A
    Anonym
    Är mitt i renovering pg av läcka, har idag både portabel ir bastu och ett portabelt badkar "rätt viktigt för mig" båda är asjobbiga och tar plats, bor på liten yta samt badrummet är litet.

IR paneler finns för beställning och kan sättas in men är inte vattentäta så en låda behöver byggas till dom, 2st mot hörnen väggen är tanken sen 1 i taket.

Platsbyggt badkar verkar möjligt med allt möjligt om man lägger på ett membran sen plattor på det men membranen verkar ju rätt giftiga och håller ca 10 år, betong verkar vara bäst men jag antar att dom även behöver någon form av coating och det väger ju en del. Undrar då om glasfiber och gelcoat är en bra lösning? Smackar man på tätskikt, kakel och klinker sedan glasfiber i hela duschhörnan alla väggar, golv, och sedan gelcoaten. Behöver man stödja upp detta så att panelen mot badrummet håller?

Hur gör man med golvbrunnen så att det blir godkänt? Tänker att det smidigaste kanske är att flytta brunnen och leda ut eller är det bättre att bara ha den var den är och fixa någon form av propp? Brunnen ska bytas oavsett det kanske finns speciella brunnar för detta?

Det blir lite av ett panikbygge då vattenläckan inte var planerad så försöker bara kolla vad som är möjligt/smidigast.

Se bild här : https://drive.google.com/open?id=0B1nxK-NMPK8zRllZYUFoaEZUQm5xZ05TNkswZjAxV19JbE84

Redigerat av moderator 3 nov 2017 20:54
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.