30 907 läst ·
24 svar
31k läst
24 svar
Platon vs Isodrän
Hur har det gått med ditt projekt i sommar Panamayellow? Har precis ett liknande projekt i slutfasen. Vi har handgrävt runt huset och har nu bara en sida kvar där isoleringen ska på. Klämde dit 2 x100mm eftersom jag har bostadsutrymmen innanför.
Kan säga en sak, jag gör aldrig om det men det är oerhört skönt när man kommit så här långt. Projektet har nog tagit c.a 1år då det vanliga arbetet tagit mycke kraft.
Skriv gärna något om dina erfarenheter.
Kan säga en sak, jag gör aldrig om det men det är oerhört skönt när man kommit så här långt. Projektet har nog tagit c.a 1år då det vanliga arbetet tagit mycke kraft.
Skriv gärna något om dina erfarenheter.
Helt rätt. Instruktionen från isodrän säger också tydligt att det inte är nödvändigt med grus, till och med att det kan sänka motståndet mot frost. Nu vill jag dock inte ta några chanser och garanterat få bort alla möjligheter till fuktpåslag, troligtvis "overkill" så det skriker, men hellre det. Grus hade jag ändå fått lägga då det ska läggas sten ut från huset runt om.
Ska bli intressant att se resultatet i vinter.
Någon som gjort detta arbete upplevt skillnad?
Ska bli intressant att se resultatet i vinter.
Någon som gjort detta arbete upplevt skillnad?
henke30. fyllde du i med dom gamla massorna. jag skall göra det om ett par veckor, kollade på byggmax och deras platon är tillverkad av ett svenskt företag..verkar ok.
skall oxå använda cellplast. en kompis fick över 100 mm skivor när han gjöt en husplatta
singel behöver man väl bara runt dränröret med geoduk
skall oxå använda cellplast. en kompis fick över 100 mm skivor när han gjöt en husplatta
singel behöver man väl bara runt dränröret med geoduk
Lmob skrev:henke30. fyllde du i med dom gamla massorna. jag skall göra det om ett par veckor, kollade på byggmax och deras platon är tillverkad av ett svenskt företag..verkar ok.
singel behöver man väl bara runt dränröret med geoduk[/QUOTE
fyllde med dom gammla massorna . resten du ska göra låter bra, ska man topp fylla med singel så behövs egentligen inte platonmattan !!
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sprutisolering/Polyuretan vs Isodrän på husgrund?
Byggmaterial & Byggteknik -
Dränering - krypgrund, Platon eller isodrän
Grund & Markarbeten -
Golvskiva på platonmatta
Golv -
Samma pris på Platon vs. Isodrän, eller missar jag något?
Grund & Markarbeten -
Platon dräneringsskikt vs. Isodrän
Grund & Markarbeten