Ska bygga ut hallen och en balkong på framsidan, detta är före- och efter-bilder:
Två 3D-renderade bilder av ett hus före och efter tillägg av en modern glasveranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tanken är att klä takkupan och balkongen med plåt. Från ett estetiskt perspektiv, skulle jag gärna se att plåten är så ”slät” som möjligt. Men vad finns det för tekniker att välja på?

Jag kan inte alls detta, men verkar finnas något som heter bandtäckning och tittar man på hur andra takkupor ser ut verkar det ske med så kallad ståndfalsning. Är det enda alternativet som finns? Jag gissar att det inte går att få en plåt som är typ 3 meter bred 5-6 meter lång? Hur skulle ni göra?
Svart enkel streckteckning av golvvåt, rödskuggad yta under. Minimalistisk, stilren design, rengöringssymbol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och den andra funderingen jag har är, hur ska jag göra med vattenavrinningen? Skulle väldigt gärna undvika ett överhäng på taket och en stupränna. Skulle det räcka med typ en vertikal fals på ett par cm, för att få vattnet att ringa av åt sidorna? Några tips?

Fotränna kan du ha,bandtäckning görs i max 60cm breda plåtar

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Fotränna kan du ha,bandtäckning görs i max 60cm breda plåtar
Fotränna blir perfekt, stort tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.