Byggahus.se

Plastgolv som börjat buckla sig

1. N
    Medlem · 4 inlägg

niclas_

Medlem
    Hej!

Mitt första inlägg på detta forum blir tyvärr av en mindre positiv karraktär, nåväl.

Nu för ett par dagar sedan har plastgolvet som ligger på ovanvåningen i vår tvåplansvilla börjat buckla sig och bli ojämnt, tror även att ett par spår av spikhuvuden kan skymtas i mattan och även planken under golvet kan märkas på några ställen. Golvet "gnekar" även på en del ställen.

Tror ni att man bör kontakta någon som kan kika på detta eller är det en följd av den torra sommaren och nu mera kyligare höst/vinter som gör att materialet rör på sig?

Tacksam för tankar om vad problemet kan vara.

2. jonny_martina
    Medlem · 60 inlägg

jonny_martina

Medlem

Re: Plastgolv som börjat buckla sig

Hej jag jobbar som golvläggare och det du beskriver är att matrialet under mattan har krymt och ev spackel som kom i skruvhålen har trykts upp

3. N
    Medlem · 4 inlägg

niclas_

Medlem

Tack för svar.

Vad kan vara orsaken till att materialet under golvet ev har krympt? Kan kyla vara en orsak? Är det något man bör kolla upp noggrannare?

mvh, Niclas

4. jonny_martina
    Medlem · 60 inlägg

jonny_martina

Medlem

nja det är torr luft på vintern och fuktigt på sommaren det är svårt att komma i från.....det var nog fuktigt när det lades dit (direkt från bygghandeln eller?) de ligger fuktigt där (oftast) och inget spackel i skruvhålen bara limm

5. N
    Medlem · 4 inlägg

niclas_

Medlem

Njae alltså golvet är inte nylagt, 10 år + är ålder på golvet.

6. N
    Medlem · 4 inlägg

niclas_

Medlem

Ah tackar, kan nämna att mattan även har en skarv där mattan verkar ha släppt litegrann. Verkar dock inte vara speciellt fuktigt (blött)under den. Det enda stället jag kan tänka mig en vattenläcka är från ett element som är det enda vattenrelaterade som finns i närheten av rummet. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.