Nu när jag sitter här och begrundar så kan jag inte annat än fundera på om jah gjort en tankevurpa. Varför har jag lagt plast och inte fiberduk? Kan jag picka massa hål och behålla den? Det kommer stå en paviljong där under sen vår/sommar/tidig höst.
Jag vill helst skruva klart bjälklaget ikväll för att min planering ska hålla. Men såklart inte på bekostnad av att få göra om.
Jag ska precis till att skära ur för plattorna och fortsätta skruva tänkte jag. Imorgon skulle jag på med grus och skruva trall.
Hej! Känns som att borde kunna bli rätt stora vattenansamlingar där vid nederbörd, såvida du inte lyckas picka en sjuhelsikes massa hål i den. Och hålen kanske täpps igen av stenmjöl? Sen får ju inte hålen bli för stora heller, då tas ju själva syftet bort då ogräs Jan växa genom hålen. Personligen hade jag gjort om och lagt fiberduk. Men det är bara en lekman tankar =)
------------------edit
Såg att det var någon dag sen. Hur blev det?
Jag bet i det sura äpplet, kröp till korset, erkände min tankevurpa och slet bort plasten
Fiberduken hade jag liggandes sen innan så det var inte snålheten det satt i Jag har nästan mer huvudbry hur jag ens kunde komma på tanken att initial lägga plasten.
Vem tipsa om plast? Verkar dyrare och sämre än markduk
Plasten hade jag sen innan. Som jag skrev i min andra tråd så var det en rad sammanträffande som gjorde att jag la plast.
1. När jag gjorde min grund till stugan så avslutade jag med plast och grus för att hindra fukten att gå upp i trossbotten.
2. När vi byggde lekstugan la vi plast i grunden.
3. Jag var hos en bekant som bygger ett rum i en timmerlada och där las också plast.
Små sammanträffande som helt enkelt gjorde att jag bara tänkte plast när det var dags för mig att göra den här grunden Som sagt, nu i efterhand så blir man ju nästan mörkrädd hur jag tänkte