Hej,
Vi har beställt en villa Kalmar som ska komma till september. Sitter nu i väntans tider och skissar på ovanplan. Har smv några färdiga förslag på just kalmars ovanplan?? Eller finns det någon som har något bra förslag?

Sen har jag en fråga till: är det isolerat mellan nedre- och ovanplan, alltså golvet på ovanplan? Och ligger det isånnafall spånskivor.

Mvh
Annie:confused:

Ja, det är isolerat och det ligger spånplattor innanför sidovindsreglarna. De satte dit insektsnät också. Ovanför trappan sitter isolerade skivor som man enkelt flyttar undan. Spånskivorna är spikade och är svåra att ta loss utan att ta sönder.

fialottabus skrev:
Ja, det är isolerat och det ligger spånplattor innanför sidovindsreglarna. De satte dit insektsnät också. Ovanför trappan sitter isolerade skivor som man enkelt flyttar undan. Spånskivorna är spikade och är svåra att ta loss utan att ta sönder.
Okej, tack så hemskt mycket för svaret/svaren. Så man kan lägga parkett direkt på dessa spånskivor(först skummatta såklart)? Varför ska man ta bort spånskivorna?

Mvh
Annie

tja, om du vill sätta spottar i taket i nedervåningen eller om du vill dra rör eller förstärka golvet t ex i det tänkta badrummet på ovanvåningen.
ja, man kan lägga parketten på spånskivorna.

Jag har ingen aning om hur min skiss skulle funka irl. Vi tittar på olika hus o bl a Kalmar. Har ni kommit ngn bit på väg med er öv?? Jag vill gärna ha fler förslag.

• kalmaröv.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ut att kunna fungera bra! (jag har dock inte 100%-ig koll på VA)
Förövrigt så har vi från SmålandsVillans sida slutat med att råda och ta fram förslag på planlösningar för den oinredda övervåningen.

Lycka till!

Magnus Brusefält
SmålandsVillan, Marknadsstöd

Jag har fått ok från smålandsvillan på mitt förslag på övervåning. Ca pris för va-är 10 000 fick jag redan på. Sen var det ju det där med tomt oxå... :rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.