Håller på att planerar badrum för nybygge, och har funderingar kring vad som får plats och hur layouten skall se ut. Vill gärna ha både badkar och dusch, och jag vill gärna ligga i badet och njuta av utsikten.
Badrummet ligger på andra våning med stor utsikt och inga grannar med insyn
. Vägghöjden är 1,6m och vinkeln är 38 grader, och tänkte ha dusch och badkar mot denna väggen, men duschen kan jag flytta.
Storleken är 3x2,3m men kan naturligtvis ändras. Min princip-tanke är som i bilden på ett ungefär. Just det fönstret skall vara i centrum, men storleken är inte bestämd.
Jag vill ha ganska stort badkar, men inte i ett hörn och inga strålar
Badrummet ligger på andra våning med stor utsikt och inga grannar med insyn
Storleken är 3x2,3m men kan naturligtvis ändras. Min princip-tanke är som i bilden på ett ungefär. Just det fönstret skall vara i centrum, men storleken är inte bestämd.
Jag vill ha ganska stort badkar, men inte i ett hörn och inga strålar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad roligt att få planera nybygge! 
Har du övervägt att ha ett fristående badkar? Rakt ut från väggen under fönstret kanske?
Lite liknande detta?

Badkar finns ju i allt från gammeldags till modern stil.
Jag googlade "fristående badkar" och fick fram många fina!
Lycka till!
Har du övervägt att ha ett fristående badkar? Rakt ut från väggen under fönstret kanske?
Lite liknande detta?

Badkar finns ju i allt från gammeldags till modern stil.
Jag googlade "fristående badkar" och fick fram många fina!
Lycka till!
Tack för input... jo har funderat... men kommit fram till att jag behöver ett större badrum i så fall. Önskan om långt badkar (1,8m) ger med mina mått (2,3m rum) bara ,5 meter kvar om jag skall ha huvudet vid fönstren ;-)
Klicka här för att svara