Håller på att planerar badrum för nybygge, och har funderingar kring vad som får plats och hur layouten skall se ut. Vill gärna ha både badkar och dusch, och jag vill gärna ligga i badet och njuta av utsikten.

Badrummet ligger på andra våning med stor utsikt och inga grannar med insyn :). Vägghöjden är 1,6m och vinkeln är 38 grader, och tänkte ha dusch och badkar mot denna väggen, men duschen kan jag flytta.

Storleken är 3x2,3m men kan naturligtvis ändras. Min princip-tanke är som i bilden på ett ungefär. Just det fönstret skall vara i centrum, men storleken är inte bestämd.

Jag vill ha ganska stort badkar, men inte i ett hörn och inga strålar

Untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad roligt att få planera nybygge! :)

Har du övervägt att ha ett fristående badkar? Rakt ut från väggen under fönstret kanske?
Lite liknande detta?

BinaryLoader.axd

Badkar finns ju i allt från gammeldags till modern stil.
Jag googlade "fristående badkar" och fick fram många fina!

Lycka till!

Tack för input... jo har funderat... men kommit fram till att jag behöver ett större badrum i så fall. Önskan om långt badkar (1,8m) ger med mina mått (2,3m rum) bara ,5 meter kvar om jag skall ha huvudet vid fönstren ;-)

Hmm... Flytta dörren åt ena sidan?

Absolut en lösning på just detta, men känner mig ändå tveksam till att det funkar i mitt format på badrum...

Då har du nog redan kommit fram till den bästa lösningen! :)

Provat med fler varianter nu, men inte hittat någon som verkar bättre än. Tack för input !!!

• Gilla
ajonoh
  • Laddar…
Är det 1,6 m takhöjd vid väggen bakom toan? Räkna hur mycket det blir framför så det går att stå och pissa utan att ha huvudet på sne eller behöva prickskjuta från distans :rolleyes:

Nej, där är det full takhöjd :)

Fick hjälp på helgens villamässa och landar (just nu:-) på detta, där carlbanans innlägg kring "pissa utan huvudet på sne" blir bra hjälp. Toalett mot yttervägg med 1,6m vägghöjd bad.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.