Planlösning badrum, hjälp

309 läst  9 svar

1. G
    Tillbyggare Nivå 7
    960F01EA-B2CC-407C-9DCA-5BA497E63CB2.jpeg Får inte ordning på planlösning i vårt badrum!

Allt utom skorstenen går att flytta!!

Någon som har idéer?

Med vänlig hälsning, Henrik

2. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 10
    Är det två dörrar in till badrummet?
    Måste du ha två handfat?

3. Anna_H
    Husägare · Nivå 16
    Det är ju riktigt stort, jag skulle nog sätta upp en vägg så att badrum och tvättstuga blir separata rum. då kan någon stå och joxa med tvätten medan någon annan sitter på toa eller ligger i badkaret utan att det stör.

Då blir också badrummet mycket enklare att möblera.

4. G
    Tillbyggare Nivå 7
    Det är 4x3,25 så ja det är stort!

Den dörren vid skorstenen är ingång, det andra är tänkt som en altandörr för att lätt kunna gå in och duscha av sig!

Sätta vägg, känns som att tvättstugan bara blir långsmal då! Dörren in i badrummet måste komma på den väggen som den är nu, men kan komma varsom på väggen!

Skitsvårt detta ju:thinking:

5. J
    Renoverare · Nivå 14
    Håller med Anna, hade garanterat satt upp en vägg mellan tvätt och bad. Att ha delad tvättstuga i sig ser jag la inga problem med men jag tolkar det som om den vänstra dörren? är en ytterdörr? Och det hade jag iaf inte velat ha i ett badrum.

Eftersom det inte finns några mått så är min skiss extremt oproportionerlig tror jag, men detta är en hum på hur ni kunnat göra.
    Namnlös.jpg

6. J
    Renoverare · Nivå 14
    Namnlös.jpg
    Du hann skriva ut mått som jag missa, men nåt sånt här hade ni kunnat göra.

Sylvestris och Åsa Lund gillar
  7. Anna_H
    Husägare · Nivå 16
    Ja, tvättstugan blir långsmal, väldigt praktiskt, så ser det ut i de flesta hus.

8. G
    Tillbyggare Nivå 7
    Ja man kanske ska sikta på en mellanvägg istället

9. J
    Medlem Nivå 1
    Vi är precis färdiga med tvättstuga/badrum i liknande strl. Vi funderade både på att bygga vägg och att sätta glasblock som avskiljare. Slutade med en avskiljare i frostat glas från INR (TRAC). Otroligt nöjda med resultatet. Och då har vi både fönster, ytterdörr och innerdörr att ta hänsyn till. Ska försöka ladda upp skisser om du vill ha som inspiration. Fråga gärna.

10. J
    Medlem Nivå 1
    I slutet av arbetet

Anna_H gillar

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: