1 147 läst · 17 svar
1k läst
17 svar
Placering värmepump i konstig planlösning
Ja, elradiatorer sitter ju där redan. Så det är definitivt ett alternativ. Men för mig känns det bättre att har en kostnad upfront och sen har det billigare i drift.C Comfort Thomas skrev:Jag skrev ju att man inte behöver väldens bästa pump alla gånger !
Eller vad tycker du att jag klagade på ?
Är det bara 20 kvm kan ett alternativ vara en vanlig elradiator som svar på din fråga då det tar ett bra tag även om den är inköpt till vettigt pris att tjäna tillbaka den.
Hur trådskaparen kommer använda den när den väl sitter där har jag ingen aning om, möjligen kommer den gå lite hårdare än tänkt för att undvika att elpatronen går in om frånluftsvärmepumpen är lite för klen men som sagt vet jag inte det.
Gav 4.500 sek för en Toshiba Shorai Edge. Cert Kylteknikern 4.000 för installation.
En form av enkel styrning för radiatorerna skulle ju också kostar och den har man ju på köpet med en LLVP.
Det är ett försök och nästa vinter kommer vi se om det håller vad ja har lovat frugan och barnen.
Medlem
· stockholm
· 2 111 inlägg
Bra pris på den 👍H he-peter skrev:Ja, elradiatorer sitter ju där redan. Så det är definitivt ett alternativ. Men för mig känns det bättre att har en kostnad upfront och sen har det billigare i drift.
Gav 4.500 sek för en Toshiba Shorai Edge. Cert Kylteknikern 4.000 för installation.
En form av enkel styrning för radiatorerna skulle ju också kostar och den har man ju på köpet med en LLVP.
Det är ett försök och nästa vinter kommer vi se om det håller vad ja har lovat frugan och barnen.
Liknande trådar
-
Placering av luftvärmepump-delar i ett litet hus
Värmepumpar -
Placering Värmepump garage
Värmepumpar -
Placering av luftvärmepump(ar) för kyla av loft och värme av storstuga?
Värmepumpar -
Konstiga tryck förändringar i nyinstallerad Daikin Geo 3 bergvärmepump.
Värmepumpar -
Värmepump konstigt ljud efter avstängning
Värmepumpar