Hej!
Ska montera luftvärmepump i garaget men funderar på var.
Dålig bild men dem två ställerna jag tänkt på är det som är uppmärkt med BLÅ.
Fördelen med värmepumpen inne i det lilla rummet är ju att jag kan stänga till dörren om jag vill ha upp värmen snabbare. Men då vet jag inte om värmen kommer ta sig ut till stora utrymmet. Vart tycker ni jag ska sätta upp den?

• Schematisk ritning av ventilationssystem med luftintag, luftvärmare, och utsläppsöppningar markerade i olika färger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
där du är mest

Stänger man dörren blir det nästan obefintligt med värme till rummet på andra sidan.

C Comfort Thomas skrev:
Stänger man dörren blir det nästan obefintligt med värme till rummet på andra sidan.
Ja självklart, kanske skrev lite otydligt. tänkte mer om jag ska vara där inne att man kan höja tempen och stänga dörren tillfälligt.

Jag vill bara veta om värmen kommer ta sig ut i det stora rummet om jag sätter upp värmaren i det lilla utrymmet med tanke på att ventilerna är vid golvet bredvid portarna och vid taket i det lilla utrymmet.

Om innerdelen placeras mittemot dörren till garaget och att den inte trycks upp nära taket så fungerar det.

A
C Comfort Thomas skrev:
Nähä...

• Gilla
Comfort Thomas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.