Byggahus.se

Placering av brevlåda/tomtgräns

1. Hällvetet
    Husägare Nivå 6
    Det är inte så brant om man kör på sidan där brevlådan är. Inga problem alls att stanna.
    Har inga svårigheter att antingen backa upp eller ner för infarten, det är lätt.
    Varför måste man kunna vända på sin egen infart? Tror ingen i det här området har så stora tomter.
    I Stockholm får du isfl betala hiskeligt mycket.

2. P
    Självbyggare Nivå 8
    Det jag menar är att man bör köra ut i vägen, kan man inte vända på sin infart ska man därmed backa in, många kör in och backar ut, men det är inte tänkt att göra så.
    Med en mindre skåpbil är det omöjligt att ha någon sikt för att backa ut, inte ens nog bra med en vanlig bil.
    Inget problem om man kan backa in och kan tänka efter lite, men många tänker inte efter eller kan köra, för den delen.
    Hur många backar ex in på en stor mataffärsparkering? Skulle tro 90% kör in o backar ut, varför? För att kunna lasta i varor möjligen, men farligare med backande bilar.
    Att backa in blir inte samma riskmoment eftersom man redan blockerar färdvägen.
    När jag byggde infart fick jag krav på att kunna vända på gården, men då är det en 70 väg utanför. Jag backar nästan alltid in ändå vid fri sikt.

• Laddar…
  3. Hällvetet
    Husägare Nivå 6
    Aha okej. Jo men det är en bra sak att ha i åtanke när man kör upp. Speciellt om det är mörkt när man ska åka iväg

4. B
    Medlem · Nivå 10
    Problemet är hela infarten anlita expert och gör om hela... lägg ner värme och dränering så där ser det ju helt korkat ut?

5. Hällvetet
    Husägare Nivå 6
    Yes fixar det när jag vunnit på lotto.

• Laddar…
  6. G
    Medlem Nivå 2
    Beror på parkeringen, ibland backar jag in för att få en fri sida på förarsidan. ibland kör jag in för att skapa större yta mellan 2 bilar för båda förarna. Och oftats där det är möjligt så kör jag igenom parkeringen, så blir jag stående med nosen ut på andra sidan av raden.