Hej!

Ska bygga fritidshus och funderar på køpa huset av PH Hus från Västra Frölunda
samt låta dem stå før montering.

Är det någon som har någon erfarenhet av PH Hus så att det vart tacksamt att høra era synpunkter.

Om vi går vidare med PH Hus har ni några førslag vad man bør ha med i kontraktet?
Tanken ær att de ska få stommresa huset samt färdigställa en del av arbetet innvändigt.

Mvh W

W Woddy skrev:
Hej!

Ska bygga fritidshus och funderar på køpa huset av PH Hus från Västra Frölunda
samt låta dem stå før montering.

Är det någon som har någon erfarenhet av PH Hus så att det vart tacksamt att høra era synpunkter.

Om vi går vidare med PH Hus har ni några førslag vad man bør ha med i kontraktet?
Tanken ær att de ska få stommresa huset samt färdigställa en del av arbetet innvändigt.

Mvh W
Hej,

Plockar upp en gammal tråd här. Gick du vidare med PH Hus? Också nyfiken på erfarenheter av dem.

Hej

Jag återupplivar den här tråden eftersom jag byggt hus under 2021/2022 med PH Hus och jag hade själv svårt att hitta omdömen inför kontrakten.

Vi byggde en villa på drygt 200 m2, ritat av Åbergs Arkitektbyrå (PH bygger flera av deras hus om jag förstått det rätt). PH gjorde markarbeten på löpande och huset på fastpris enligt ABS. Totalt sett är vi supernöjda, processen har gått väldigt smidigt och det känns gediget byggt. Vi är väldigt glada med vårt beslut att inte gå på kataloghus som vi funderade på. Vi har vänner som bygger med Anebyhus och det känns som att kostanden är i samma nivå och att det är våra egna materialval mm som snarare påverkar slutpriset.

Fördelar PH
- Flexibelt, man kan välja precis vilka saker man vill ha, men kan i många fall få tips om vad folka brukar gilla.
- Enkel kommunikation med få personer
- Seriösa hantverkare som är måna om resultatet. När jag gjort ett konstigt val ifrågasätter de detta och kommer med förslag på hur det kan bli snyggare.
- Färdigt 3 månader före kontrakt under 2021/2022 med pandemi och leveransproblem får man säga är väl godkänt!
- Tryggt och enkelt, vi har egentligen inte haft några större bekymmer...
- De löser många saker lättvindigt och utan att ta ut ockerpriser bara för att man kommer på saker sent (som andra leverantörer verkar göra regel av)

Nackdelar
- De kanske var lite optimistiska med budget för markarbeten. Detta är ju svårare överlag så inte så konstigt. När budgeten ökade (inom rimlig gräns dock) så gjorde de allt de kunde för att hitta sätt att få ner priset, så hanteringen känns helt ok ändå. Jag hade fortfarande valt PH igen även för den här delen, så skönt att ha en part som gör allt!
- Finns alltid saker som kan bli bättre men det mesta är bagatellartade saker som jag knappt minns.

Så vi kan inte vara mer nöjda!

• Gilla
Singenjören89
  • Laddar…
Kul att ni är nöjda, vi fick bra intryck av både Åberg och PH Hus men gick vidare med andra. Grattis till den bra resan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.