Byggahus.se

Pex 20mm klämring

1. O
    Medlem · Gotland · 37 inlägg

Olofsson89

Medlem
    Hej!
    Kan någon hjälpa mig med vad för klämringskoppling jag ska köpa för att få ihop 20x2mm golvvärmeslang till en R20 kulventil med utvändigt gänga?
    (Ventil 3067 på Rinkaby)

Gärna länk.
    Mvh Erik

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
  3. Krilleman
    Plumber · Södermanland · 13 524 inlägg

Krilleman

Plumber
    Jag röstar alltid för Vatette Plast i dessa lägen.
    Kalasbra koppling med tydlig monteringsanvisning och instickskontroll att slangen är i botten!

Köp en övergång som passar, (du behöver inv G20x22) byt klämring och kona till Vatette Plast 20x2,0-2,3.

RSK: 1941038 + 1873804

Lina på övergångskopplingen på ventilen och följ monteringsanvisningen för Vatette Plast:
    https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_1_1873800.pdf

Lite Off Topic:
    Klickade på liteavvarjes länk till golvvärmebutiken. Blev lite nyfiken på 110% prisgaranti. Konstigt nog så lämnar man bara denna garanti på sitt eget märke "GVB". Hur många andra svenska butiker har deras egna märke GVB som lagervara? Antagligen så importerar dom slangen under eget namn från annat land. 110% prisgaranti blir väl ändå helt värdelös med deras regler?! :thinking:

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    3333.png

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Klart man får vad man betalar för , men många säljföretag skär guld i sverige ,
    det med prisgaranti har du rätt i Krilleman , lite diffust när man läser det , men undrar om den är inte OK iaf , känner ingen som har använt den ,
    Mina slangar köpte jag av kille som tagit hem från tyskland och fått över och lagrat dom , går bra att göra det , men inga sorters slangar tål UV , då dör dom

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.