59 329 läst · 141 svar
59k läst
141 svar
Peugeot-Kvarnar är rena skiten.
Medlem
· Sverige
· 4 320 inlägg
Pepparkvarn... något man använder dagligen och frekvent. En grej som bara ska funka och den måste fungera bra, ge rejäl output när man lagar mat man vrider några vrid och får en bestämd mängd peppar som resultat vilket man har i ryggmärgen.
Aldrig i livet att jag skulle acceptera en pepparkvarn som måste specialmatas med pepparkorn i särskilt anpassad storlek. Löjligt.
Aldrig i livet att jag skulle acceptera en pepparkvarn som måste specialmatas med pepparkorn i särskilt anpassad storlek. Löjligt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 180 inlägg
Var i kontakt med Santa Maria för några år sedan, då uppgav han att all hel peppar därifrån var Tellicherry men att den malda pepparn kunde ha lite varierande ursprung.T ToRy skrev:
Tror dock att Tellicherry kan sorteras i olika kvalitéer med olika kornstorlekar.
C cpalm skrev:
Peugeots kvarnar fixar pepparkorn upp till 6mm i diameter. Så i princip alla pepparkorn man kan köpa i handeln.C cpalm skrev:
Det här med att stora pepparkorn inte fungerar i Peugeot härstammar från en designmiss som gjordes när u’select introducerades 2009-2010. Det åtgärdades rätt snabbt men tyvärr hann det säljas en del kvarnar innan felet upptäcktes.
Intressant... Frågan är om det innebär att man nu erkänner att det är fel på kvarnarna och byter in dem på livstids-garantin? Eller är det fortfarande inte officiellt något fel på dem?J JBF skrev:
Vad menar du med fortfarande inte officiellt fel på dem?C cpalm skrev:
Är väl inget man försökt mörka vad jag vet. Vi bytte ut vår kvarn, fick en ny som funkade perfekt. Detta va ju 10 år sen.
Min skithög till kvarn inköptes 2010 på Lagamati i Stockholm. Funkar mycket dåligt oavsett vilka pepparkorn jag har testat.J JBF skrev:Peugeots kvarnar fixar pepparkorn upp till 6mm i diameter. Så i princip alla pepparkorn man kan köpa i handeln.
Det här med att stora pepparkorn inte fungerar i Peugeot härstammar från en designmiss som gjordes när u’select introducerades 2009-2010. Det åtgärdades rätt snabbt men tyvärr hann det säljas en del kvarnar innan felet upptäcktes.
Nu står den bara och samlar damm i ett hörn.
Tror du alltså att det finns en chans att kunna byta den?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara till att kontakta företaget och höra. Med tanke på vilken garanti de erbjuder så har de troligen rejält mariginal på sina prylar, att skicka ut en ny kvarn kan inte vara ett problem för dem.Huddingebo skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 653 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 653 inlägg
Roswi.se har agenturen för Peugeot kvarnar. Skulle ändå rekommdera att du först besöker en butik, helst där du köpte den.I Ironside skrev: