Byggahus.se

Peugeot-Kvarnar är rena skiten.

1. B
    Medlem · Stockholm · 2 inlägg

Briso

Medlem

Mina Peugeot-kvarnar ä r skräp

Hittade hit när jag letade generalagenten, sajt/adress - och fattar att jag inte är ensam...
    Länk nån, tack!
    Har provat med dyrt specialpeppar och salt från NK. Har i samma butik vägrats byta ut kvarnarna ("Inget fel, ska vara så här...") och ska nu skicka tillbaka skräpet till bossarna hos GA.
    Tänkte att det kanske är bra för den som tjänar pengar på ett uppblåst varumärke att få testa sin egen produkt, såld i "fina" butiken.
    Själv har jag i alla fall ingen användning fär kvarna, mer än som "statuspryl" på köksbänken.

2. S
    Medlem · 326 inlägg

stomneby

Medlem
    Har själv peugeot kvarnar och har haft samma problem ibland att det inte vill mala.Min lösning på problemet blev att köpa ekologiskt odlad peppar dess kornstorlek brukar vara mindre och har fungerat utmärkt. Så om det inte finns någon butik med importvaror i närheten köp eko peppar i din vanliga affär.

3. V
    Medlem · Stockholm · 11 inlägg

Villahilla

Medlem
    Intressant tråd. Jag har haft en Peugeot-kvarn i många år och tycker den funkar dåligt. Ska genast se om jag kan få tag på mindre peppar. Ska till Frankrike på fredag, borde kanske passa på att köpa nga års förbrukning ( hur länge håller peppar egentligen...).

Om detta är ett vanligt problem borde ju försäljarna i köksaffärer känna till det. Vi har gått över till att köpa svartpeppar doirekt på kvarn från kryddtillverkarna, funkar ok men det är ju inte så snyggt direkt och man får acceptera den kornstorlek det blir, vilket är trist, så denna tråd gjorde mig glad.

4. Cujo
    Medlem · 566 inlägg

Cujo

Medlem
    Fick en fin elektrisk Peugoetkvarn i present, den malde bra, men höll dåligt. Den sprack efter bara två år. Plast-skit!

5. jojjeblom
    Medlem · Stockholm · 701 inlägg

jojjeblom

Medlem
    Fick en peugeot svartpepparkvarn i present och den är lite kinkig vilken peppar man häller i:confused:

Santa marias hela svartpeppar funkar sämst, kockens någorlunda då dom kornen verkar vara lite mindre.

Köper nu oftast peugeots egna svartpeppar i cerveras butik och den funkar ju bra och smakar riktigt bra men lite dyrare än det vanliga ifrån ICA.

http://www.newhome.se/Peugeot_Malabar_peppar_box250g Länkar hur den ser ut.

6. Nimajneb
    Medlem · Blekinge · 12 092 inlägg

Nimajneb

Medlem
    IKEAs Sweden shop är väl ett utmärkt exempel på en butik för utlandssvenskar.

7. Nimajneb

Nimajneb

Medlem
    Det här tipset gäller nog dom flesta pepparkvarnar som säljs Sverige.
    Det hör därmed hemma i tråden som bl.a. Tipsade om flikarna på folieförpackningarna.

8. Kattvovven
    Medlem · Stockholm · 969 inlägg

Kattvovven

Medlem
    Peugeot ska tydligen göra bilar, inte pepparkvarnar! ;)

9. Nimajneb

Nimajneb

Medlem
    Nä...bättre dom håller sig till pepparkvarnar;)

• Laddar…
  10. Kattvovven
    Medlem · Stockholm · 969 inlägg

Kattvovven

Medlem
    Med andra ord ska dom göra varken bil eller pepparkvarnar!

• Laddar…
  11. Nimajneb

Nimajneb

Medlem
    Men jag tror dom är duktiga på cyklar, iaf så länge det sitter en dopad cyklist bakom styret

12. P
    Medlem · Stockholm · 1 246 inlägg

PCLarsson

Medlem
    Jag har en Peugeot som är ca 40 cm hög som jag fick i julklapp på jobbet för kanske sex sju år sedan.

Har kanske försökt att använda den 10 gånger, men har alltid gett upp, då jag upplever att den skruvar upp sig hela tiden.

Är det så att man ska vrida den åte ett specifikt håll? Gör kanske fel då jag är vänsterhänt...

13. Korvgubbe
    Medlem · Östergötland · 1 391 inlägg

Korvgubbe

Medlem
    Jag har en vitpepparkvarn från det där franska märket som har fungerat klanderfritt i över tio år, betydligt bättre än de Skeppshultskvarnar jag har. Och jag har ingen aning om vilket märke på peppar som det här hushållet köper.

14. N
    Medlem · Stockholms · 292 inlägg

Nilsson2

Medlem
    Det kanske inte är en äkta Peugeot du har? :)

15. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 11 126 inlägg

Alfredo

Besserwisser
    OK, jag inser att detta inlägg är gammalt och kanske borde vara förlåtet men jag måste ändå fråga: Hur kunde du vara så grym? :eek:;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.