170 499 läst ·
2 799 svar
170k läst
2,8k svar
PEth, vad gäller?
Å andra sidan, du hör bara dessa 40s sida av saken, myndigheten kan inte uttala sig i enskilda fall.M Mrs November skrev:
Så, vem har mest anledning att ljuga? Vilka har lögn som vardag?
Vad är det du inte förstår. TS har själva bekräftat att de här personerna är bedömda av endast 2 PEth test. Hur många gånger ska jag behöva upprepa mig om detta till dig???? Tycker att du kan sluta tramsa om den frågan. Hur kan du kategorisera på det sätt du gör och utmåla dessa personer som lögnare. Det är väldigt fult att göra så!T Troberg skrev:
Vi har olika syn på frågan.M Mrs November skrev:Vad är det du inte förstår. TS har själva bekräftat att de här personerna är bedömda av endast 2 PEth test. Hur många gånger ska jag behöva upprepa mig om detta till dig???? Tycker att du kan sluta tramsa om den frågan. Hur kan du kategorisera på det sätt du gör och utmåla dessa personer som lögnare. Det är väldigt fult att göra så!
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg
Lögn som vardag? Tja, politiker i allmänhet och frireligiösa aktivister i synnerhet.T Troberg skrev:
Det som stör mig mest med det här är att ingen lyckats kläcka ur sig en vetenskapligt granskad studie som säger att 0.3 vid två tillfällen innebär risk för att du kör rattfull. Som alla aktivister har Transportstyrelsen hittat ett test som lurar de okunniga och så skjuter de från höften enligt mottot att lite svinn för man ta.
Att rattfyllon har högt värde betyder inte att de med högt värde kör rattfulla. Återigen, detta är kraniemätning för 2020-talet. Man försöker utifrån lätt mätbara värden fastställa personliga egenskaper.
Det var ts själv som erkände och tillade att de inte tänke rätta till sina felaktiga beslut.T Troberg skrev:
Tjänstemännen som blivit avslöjade för tjänstefel har all anledning att ljuga.T Troberg skrev:
TS tydligen.T Troberg skrev:
Nu börjar jag tro att du bara retas med oss, för så dum som du framställer dig, kan ingen vara.
Om man vill vet hur trafiksäkerheten påverkas av alkoholintag är det nog bättre att mätta alkoholhalten i blodet.M Mrs November skrev:
Det är inte den omedelbara trafiksäkerheten man är intresserad av när man mäter peth-nivån i någons blod. Det är ett försök att mäta risken för att någon utvecklar alkoholism. Med allt vad vi nu vet om mätmetodens tillförlitlighet så är det nog inte ett speciellt tillförlitligt test, speciellt som det handlar om att mäta ett statistiskt samband för att kunna göra sannolikhetsberäkningar.
Sannolikhetsberäkningar baserade på statistiska samband kan man tillämpa på stora populationer. Det är mindre lämpligt att tillämpa sådant på individnivå.