nino nino skrev:
Kanske, alla var väldigt trevliga och jag blev väl omhändertagen 🙂
Fantastisk sjukvård vi har må jag säga
Jodå. Folk gnäller gärna, men när det verkligen är allvar så finns de där till 110%.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jodå. Folk gnäller gärna, men när det verkligen är allvar så finns de där till 110%.
Ingen med ditt nick i efternamnet vad jag minns, var du från St skevi? Låg på samma rum som en 75åring som sålt sitt hus på 3-400kvm till nån bonde eller nåt sånt

nino nino skrev:
Ingen med ditt nick i efternamnet vad jag minns
Lila hår?
nino nino skrev:
, var du från St skevi? Låg på samma rum som en 75åring som sålt sitt hus på 3-400kvm till nån bonde eller nåt sånt
Det finns gott om bönder här...

• Gilla
nino
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Lila hår?

Det finns gott om bönder här...
Har för mig att det var nån med lila hår men kan inte ta gift på det.
Ja nu har jag haft nog med OT, återkommer om det dyker upp PEth prover på 1177 men skulle som sagt inte tro att det var relevant i mitt fall.
Var iaf nykter när jag kom in 🙂

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Behov av semester och käka och dricka gott, anser jag. Inget annat, för de flesta, antar jag.

Sedan efter semesten är det kanske sporadiskt drickande. För de flesta, antar jag.
Bra sätt att slippa köra bil undr hela semestern. En helflaska dagligen ser effektivt till att man blir köroduglig under hela semestern. Alkohol bygger på och trots att man inte känner sig påverkad så lär man blåsa bort körkortet om man blir tagen under en sådan semester.

• Haha
Intet
  • Laddar…
D droopy skrev:
Bra sätt att slippa köra bil undr hela semestern. En helflaska dagligen ser effektivt till att man blir köroduglig under hela semestern. Alkohol bygger på och trots att man inte känner sig påverkad så lär man blåsa bort körkortet om man blir tagen under en sådan semester.
???
En flaska vin nu senaste timmen, om man orkar 😉 det ger 1,3 promille och man har 0,0 promille kl 01 i natt.
Inga problem att köra imorgon bitti!

Inte för att jag dricker så, men i alla fall

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
???
En flaska vin nu senaste timmen, om man orkar 😉 det ger 1,3 promille och man har 0,0 promille kl 01 i natt.
Inga problem att köra imorgon bitti!

Inte för att jag dricker så, men i alla fall
Men nu snackar vi väl vin från Pepes bodega?😁

nino nino skrev:
Har för mig att det var nån med lila hår men kan inte ta gift på det.
Ja nu har jag haft nog med OT, återkommer om det dyker upp PEth prover på 1177 men skulle som sagt inte tro att det var relevant i mitt fall.
Var iaf nykter när jag kom in 🙂
Om det är relevant eller ej, de kan skicka på test utan relevans. Det är ju till stor del det debatten handlar om, folk blir testade utan orsak.

• Gilla
Robert63
  • Laddar…
Jag kan ju säga att jag tagit peTh tester regelbundet under ett år. Jag bad om hjälp hos arbetsgivaren och kunde hålla 0 under ett halvår. Symptomen var sprit men grundorsaken var ångestproblem. Det visste jag inte eftersom jag levt med detta i 50år och löst det med sprit. Jag har nu medicin utskrivet och mår oerhört bra utan alkohol. Men de första 6 månaderna var det endast inriktat på alkohol, sen insåg min terapiperson att detta är faktiskt nåt annat så jag fick kontakt med en riktig läkare samt psykolog.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
M mattias1343 skrev:
Om det är relevant eller ej, de kan skicka på test utan relevans. Det är ju till stor del det debatten handlar om, folk blir testade utan orsak.
Absolut är det så, det jag menade var att i just mitt fall som var akut var det nog inte prio att kolla PEth iom att jag var nykter när jag kom in.
Hade jag däremot sökt och varit lite halvpackad en måndag så hade läget kanske varit annat och dom hade tagit ett sånt test med

Det konstiga är lite att jag hade kontakt med transportstyrelsen, hade en handlägggare som var väldigt tillmötesgående och dra kortet var det inte tal om . Möjligen för att jag frivilligt var med på ett program utan att jag behövt det. Var alltså aldrig dömd för nåt, har inte kört rattfull, men haft flera peth som överskrider gränsen.

V Ville_Vessla skrev:
Det konstiga är lite att jag hade kontakt med transportstyrelsen
Får jag fråga varför?

P
Satsuki Satsuki skrev:
Nej, däremot kan du räkna med att polisen KOMMER att säga till dig att blåsa i deras alkometer (oavsett om du blivit påkörd eller kört på någon)
Det är rimligen något man gärna vill göra, för att det ska stå klart att man själv inte var alkoholpåverkad vid olyckstillfället.

Jag fick blåsa i en ballong efter den enda "allvarliga" trafikolycka jag har varit med om (i vuxen ålder). Blåsningen visade (förstås) ingen alkoholpåverkan. Den som körde på mig fick dock följa med polisen för blodprov. Han och jag åkte tillsammans i samma polisbil till sjukhuset eftersom polisen tyckte att det vore lämpligt att jag blev undersökt för en misstänkt fraktur på ett finger.

Om man blir påkörd när man kör MC är ett brutet finger en ganska lindrig skada, men fingret gipsades sen efter en natts väntan på akuten.

Den som körde på mig var alkoholpåverkad visade det sig. Förmodligen blev bilägaren, hans pappa, lite sur på honom.

Så om man blir påkörd ska man välkomna polisens uppmaning om att blåsa. Det förenklar utredningen.

Alfredo Alfredo skrev:
Får jag fråga varför?
Ja gissa, jag gick ju till läkaren och sa att jag har alkolholproblem, vilket peth också visade. Hon(beoendeläkare) sa att Transportstyrelsen är intresserad men hennes ord väger tungt så det rapporterades helt enkelt, Transportstyrelsen kontakatde sedan mig och kollade några tester(tror jag, de sa de iaf) sen var det bra med det.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Nej, däremot kan du räkna med att polisen KOMMER att säga till dig att blåsa i deras alkometer (oavsett om du blivit påkörd eller kört på någon) och att om du körs in m ambulans till akuten och där uppträder förvirrat, oklart, luktar alkohol eller att man på annat sätt fattar misstanke om berusning eller drogpåverkan KAN bli provtagen på alkoholhalt i blod och droger i urin. Vi kommer å andra sidan sannolikt röntga dig också, för att vara säker på att du inte har blödningar i huvudet etc.

Och vi kommer sannolikt inte ställa frågan om du vill att vi gör detta, eftersom vi förutsätter att de flesta vill bli omhändertagna när de är skadade. Uttrycker man däremot att man inte vill att vi tar prover eller röntgar kommer vi avstå, men det kommer noteras i journalen och vi kommer förklara att det hindrar oss att göra vårt jobb och vilka risker det medför för dig som patient.

T.ex Inte ovanligt med folk som fallit på fyllan kommer in m ambulans och sedan inte vill bli röntgade eller sydda, då kan vi inte göra mer och då får man ju gå hem.
Polis kommer bara ut och gör alkotest om det finns personskador. Det var vad de sa när frugan blev påkörd och både jag samt räddningsledaren ville ha ut polisen. Men de kom ej.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.