138 963 läst · 2 531 svar
139k läst
2,5k svar
PEth, vad gäller?
Extremt farlig situation om folk avstår vård och inte lämnar blod i rädsla att bli av med sitt körkort.M Mrs November skrev:Tänk om samtliga regioner skulle kunna ta det beslutet🙂 Skulle vara bra för trovärdigheten mellan patient och läkare. Har följt tråden med intresse och tänker att även regionerna själva skulle ha ett eget intresse av det. Om det nu är så som vissa inlägg och även artiklar säger att blodgivare inte längre vill ge blod eller att dom som har ett alkoholberoende inte vågar söka vård då är vi som samhälle illa ute.
Framför allt får vi inte ett nyktrare samhälle där människor är rädda för PEth tester och undviker vård och provtagningssituationer😪
Jag lever idag tack vare alla fantastiska människor som donerar blod så mitt hjärta går sönder när man ser att denna hetsjakt från aktivister inom myndigheter förstör folks vilja att donera blod.
Radikal aktivism har aldrig varit bra.F Festlund skrev:
Finns många aktivist områden i dagens värld..ingen nämnd ingen glömd....🌋🔥🏞️
Tack ❤️🙏🏻A A-Man_08 skrev:
Förhoppningsvis är det ingen som undviker lämna blod för debaklet kring testerna men ryktena florerar kring det. Så hoppas verkligen att det inte stämmer, Sverige behöver allt blod som går att få donerat.
Hoppas att denna diskussion inte bara blåser förbi bara utan att det blir förändring och att TS slutar upp helt med testandet i smyg och låter hälsovården ta proverna i det fall det är starkt motiverat att använde det för patientens skull.
Det jag finner förvånande är att dom tvingar folk å ta prov och även betala för det.F Festlund skrev:Tack ❤️🙏🏻
Förhoppningsvis är det ingen som undviker lämna blod för debaklet kring testerna men ryktena florerar kring det. Så hoppas verkligen att det inte stämmer, Sverige behöver allt blod som går att få donerat.
Hoppas att denna diskussion inte bara blåser förbi bara utan att det blir förändring och att TS slutar upp helt med testandet i smyg och låter hälsovården ta proverna i det fall det är starkt motiverat att använde det för patientens skull.
Ja, det är helt kontraproduktivt att dra en alkoholist körkort för att hindra denne från att köra. Att någon kan tro något annat, är för mig helt obegripligt.A A-Man_08 skrev:
Men när varje politikers våta dröm införts. -Det kontantlösa sammhället. Då är det bara att spärra de med för högt värde från att tanka. Såväl bensin som alkohol.🤢
Själv för jag en lönlös kamp mot övervakningssamhället genom att bara använda kontanter och bojkotta de affärer som fogar in sig i kontrollsammhället.
Intet skrev:
Ja, det är helt kontraproduktivt att dra en alkoholist körkort för att hindra denne från att köra. Att någon kan tro något annat, är för mig helt obegripligt.
Men när varje politikers våta dröm införts. -Det kontantlösa sammhället. Då är det bara att spärra de med för högt värde från att tanka. Såväl bensin som alkohol.🤢
Själv för jag en lönlös kamp mot övervakningssamhället genom att bara använda kontanter och bojkotta de affärer som fogar in sig i
Att bara använda kontanter är nog bara besvärligt, ingen kommer ändra något pga det.Intet skrev:
Ja, det är helt kontraproduktivt att dra en alkoholist körkort för att hindra denne från att köra. Att någon kan tro något annat, är för mig helt obegripligt.
Själv för jag en lönlös kamp mot övervakningssamhället genom att bara använda kontanter och bojkotta de affärer som fogar in sig i kontrollsammhället.
Besvärligt? Istället för att ta fram en plastbit tar jag fram en pappersbit. Har du problem med det måste ditt liv bestå av oändliga svårigheter.A A-Man_08 skrev:
Fråga dina föräldrar om de tycker/tyckte att kontanter var "besvärliga".
Märkligt. Är tydligen bara vi svenskar som är så valhänta.
Skulle alla använda kontanter, skulle alla affärer ta emot dom och då skulle ingen veta var du använder dom till. Det är ju ekonomi och samhällskunskap på dagisnivå.
Varför ska jag fråga mina föräldrar om kontanter är besvärliga?Intet skrev:
Besvärligt? Istället för att ta fram en plastbit tar jag fram en pappersbit. Har du problem med det måste ditt liv bestå av oändliga svårigheter.
Fråga dina föräldrar om de tycker/tyckte att kontanter var "besvärliga".
Märkligt. Är tydligen bara vi svenskar som är så valhänta.
Skulle alla använda kontanter, skulle alla affärer ta emot dom och då skulle ingen veta var du använder dom till. Det är ju ekonomi och samhällskunskap på dagisnivå.
Jag jag tycker det är besvärligt med med mynt som växel.
Att hitta kontanter i byrålådan som gått ut.
Eftersom du tycker det är besvärligt med kontanter fick jag uppfattningen att du var så ung att du aldrig använt kontanter. För hur kan man annars se det som tidigare gick galant, nu som besvärligt?A A-Man_08 skrev:
Vi har nog inte samma uppfattning av betydelsen av ordet "besvärligt".A A-Man_08 skrev:
Att stoppa ner handen i fickan och fiska upp några mynt, är inte besvärligt för mig men uppenbart för dig.
Såklart du inte hittar dom i byrålådan. De har ju redan gått ut😁.A A-Man_08 skrev:
Man kan väl se dagens vanliga betalsätt som en stor förbättring som gör att gårdagens metoder känns besvärliga? Det är väl inget konstigt?Intet skrev:
Jag tycker det gick galant (nåja 😱) att deklarera för 30 år sedan men jämfört med dagens enkelhet var det väldigt besvärligt och tidskrävande.
Men nu blev det OT... 😳😳😳