Hej!
Vi bygger en pergola som är samma som WillabGarden (WG) säljer. Jag har hittat limträ som är billigare än deras och har därför bara köpt deras 36x115 från dem...

Eftersom jag inte har köpt allt från dem så får jag ingen riktig montagebeskrivning förutom det som finns på hemsiddan:
https://www.willabgarden.se/produkter/uterum/kompletta-uterum/pergola/pergola-modern-m8615pk/

Jag börjar blir orolig nu och undrar om 2-3 skruvar på 5x80 kommer att hålla upp "taket" med 28 stycken 45x45x4000. Bredden är 3500.

Jag har också funderat på Essves konstruktionsskruv...

Hur ska jag skruva fast/fästa balkarna (6 stycken 36x115x3500)?

/tibor

• Illustration av en pergolastomme med måttangivelser och markeringar för skruvpositioner. Fyra ben och tre tvärgående balkar överst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-modell av en pergola från WillabGarden med ett ribbat tak och väggar av horisontella ribbor på två sidor.
    Skapa konto
  • Ritning av pergolakomponenter inklusive bärlina fram/baksida, bärlinor gavel, balk, ribbor, stolpar, snedsträvor och skruv, med mått för varje del.
    Skapa konto
K
Ska du ha 45x45 som är 4m långa fri längd? Kommer slå sig direkt. Om de inte redan från bygghandeln ser ut som pastaskruvar.. Sjukt klent dessutom

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.