Byggahus.se

Pergo som strumpätare ??

1. S
    Medlem · 27 inlägg

soniz

Medlem
    Jag har lagt pergo i hela mitt nyrenoverade hus ,nu visar det sig att barnens ja även mina men barnen springer omkring mera, strumpor och byxknän slits nåt alldeles kollosalt på pergogolvet.
    Ett varsitt par om dagen och byxknän varannan dag, är det någon mer som råkat ut för detta ??
    Finns det nåt att göra annat än vara barfota ,för tofflor är inte bra pga golvvärme så det blir för varmt.
    Eller är det bara att skaffa sig en klädgrossist som bäste vän eller...?
    Om nån har likadana erfarenheter dela gärna med er.

2. G
    Medlem · 6 970 inlägg

gaia

Medlem

Re: Pergo som strumpätare ??

hade en gång ca 50m2 pergo ( utan golvvärme) och aldrig observerat liknande fenomen. Ytan var slätt och glatt och man kände knappt skarvarna. Inte ens katten kunde svänga på den i full fart .... den gled framåt i stället trots utfällda klor ;D.
    Känns ytan som sandpapper? Du har kanske någon sorts ytbehandling som skall fungera som halkskydd? Var det någon specjell sort av pergo du köpte? Underligt att få så många håll i strumpor bara av att gå på golvet ...
    gaia

3. M
    Medlem · 100 inlägg

Maba

Medlem

Vi har bytt till Tarkett Extra plastmatta i hall och kök och vi har precis samma erfarenhet! Vi köper numera strumpor i storpack...  :-[
    Vi skrev även till Tarkett och frågade om fler hade samma erfarenhet men de svarade att de inte hade hört något liknande.

4. S
    Medlem · 231 inlägg

siamthai

Medlem

Det kanske är tvärtom? Alltså inte som sandpapper för då måste man ju lyfta fötterna när man går. Golvet är kanske så halt att barnen gillar att glida fram på golvet och då lär det ju bli mer slitage.

5. S
    Medlem · 27 inlägg

soniz

Medlem

Det är inget speciellt pergo golv utan helt vanligt ,modern tile i kök och hall och classic i övriga rum.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.