Byggahus.se

Pergo Natural Touch i kök

1. H
    Medlem · 182 inlägg
    Hej

Det har bytt namn och heter idag pergo modern tile collection. Kolla denna länken http://www.europe.pergo.com/Consumer/Templates/Products/CS_ProductPage.asp vi är helnöjda med detta golvet. Framförallt att det var så exakt passform mellan varje platta. Och lättstädat. Jag har hört att de skall komma med en ny variant som är bättre ljudisolerad. Golvet kan upplevas som lite bullrigt med barnlek i köket.

MVH Honken

2. C
    Medlem · Kronoberg · 107 inlägg

Cribo

Medlem

Re: Pergo Natural Touch i kök

Hej. Skulle INTE rekommendera Pergo Natural Touch överhuvudtaget. Det här med att "gno lite extra" är definitivt en sanning med MODIFIKATION. Renoverade lägenheten för knappt ett årsedan och la Pergo Kitchens vitalserade furu i köket och Pergo Natural Touch björk i resten av lägenheten. Har reklamerat Natural Touch golvet. Det är jättefläckigt och totalt omöjligt att få rent. Ser rent ut sagt för J**VLIGT (ursäkta :-X) ut. Pergo Kitchen golvet är vi dock nöjda med. Kitchen serien har (hade) impregnerade fogar vilket jag tycker att du ska ha. Det blir lätt vattenspill.

3. H
    Medlem · 182 inlägg

Hej
    Vi har dessa två plattor i ett rutugt mönster Glaze Beige o Glaze Graphite. Lite omständigt när man vill ha det rutiga mönstret, det är enklare att lägga med halv i halv. Men är man bara lite rädd om hörnen så går det bra.

4. C
    Medlem · Kronoberg · 107 inlägg

Cribo

Medlem

Inte svårare än något annat golv. Golvet har en "glatt yta" så spill fås upp mycket lätt. Visst syns smulorna men det är ju bara att sopa upp dem eftersom du ser var du har dem;D

5. S
    Medlem · Norrbottens län · 192 inlägg

sled

Medlem
    Har pergo natural touch ek i köket och flera andra rum. Väldigt nöjd. Får ta i lite extra ibland vid rengöring,, men fläckarna går bort och det är det värt då jag tycker golvet ser väldigt bra ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.