4 278 läst · 18 svar
4k läst
18 svar
Perfekt
Sida 1 av 2
Hmmm... tankearbete pågår. Grejen är den att vi inte vill vrida soffan/sofforna så att vi hamnar med ryggen mot sjön, därför måste vi ha TV mitt i rummet.KarlXII skrev:
Om vi nu ska ha TV där...? Jag är lite inne på att bara ha TV nere i allrummet/hallen...
Då så. Sätt en projduk dold i en kornisch ovanför fönstren mot sjön, så är alltid sofforna riktade åt rätt håll. Dessutom blir det lite mörkare med nerdragen duk, och det är alltid bra när det är filmtajm med en projektor.
Sen kopplar du projektorn via S-VHS utgången på din reciever så du kan växla ut DVD, Parabol och video dit ifall det är något speciellt. Vi har projektor och använder den uteslutande till att kika på film med. TV är TV..
Det är antagligen bäst om du har en TV i allrummet.
Sen kopplar du projektorn via S-VHS utgången på din reciever så du kan växla ut DVD, Parabol och video dit ifall det är något speciellt. Vi har projektor och använder den uteslutande till att kika på film med. TV är TV..
Det är antagligen bäst om du har en TV i allrummet.
Ja det kanske kan vara nåt...!KarlXII skrev:
Rummet är 7 meter långt. Hur stor bild måste man ha på det avståndet?
Ok.. hde du tänkt sätta duken offset oxå (mitt framför soffan) eller i mitten av rummet? Ska du ha den i mitten kommer det att begränsa valet av projektor en smula. Alla har inte keystone-justering för sidled...( bilden blir annars högre på ena sidan än den andra.)
Jag tror nog att du klarar dej med en 2.30 - 2-50 duk där, däremot blir kastlängden ganska lång så du måste nog upp på en 1200-1500 ANSI lumen, minst.
Jag tror nog att du klarar dej med en 2.30 - 2-50 duk där, däremot blir kastlängden ganska lång så du måste nog upp på en 1200-1500 ANSI lumen, minst.
Det finns kanske olika sorter, min är iallafall tjock och ogenomskinlig.
Sen om man ska vara ärlig så fungerar inte projektorer speciellt bra när det är fullt dagsljus, å andra sidan sitter man sällan och kikar på film mitt på dagen..
Det behöver däremot inte vara helt tvärmörkt.
Sen om man ska vara ärlig så fungerar inte projektorer speciellt bra när det är fullt dagsljus, å andra sidan sitter man sällan och kikar på film mitt på dagen..
Det behöver däremot inte vara helt tvärmörkt.