Byggahus.se

Pelletsbrännare

1. M
    Medlem · 22 inlägg
    Någon som har erfarenhet av denna pelletsbrännaren.... förra vintern hade jag väldiga problem m att få den att fungera... jag sotar ut o rengör 1 ggr per vecka så det kan inte vara det som är felet... oftast får jag upp felstart på displayen... o oftast så har matarskruven fyllat hela slangen m
    Pellets....

någon som vet vad som är fel.... har jag petar runt i inställningarna så det gör att det inte funkar...
    behöver verkligen hjälp m detta!!!!

2. G
    Medlem · 257 inlägg

Granström2

Medlem
    Har för mig det var en kopia av Roslagsbrännaren, har nog inte sålts eller supportats på 15 år.
    Tror ingen har en igång längre. Du får nog söka en annan beg brännare.

3. M
    Medlem · 22 inlägg
    Okej det var ju lite segt... men det är
    Helt rätt att det är
    En kopia på roslagsbrännaren....

4. electroluxaren
    Medlem · - · 8 330 inlägg
    Den tänder inte därför fylls röret

5. L
    Medlem · Norrbotten · 1 944 inlägg

Lutte

Medlem
    Om det är en rörbrännare så kan det vara så att du måste slänga in typ en halv näve med pellets längst in i brännaren så den har nå att tända.

Jag gör så vid varje sotning i våran brännare, missar aldrig en tändning då. Sen när den här gått en cykel så här den byggt upp lite sot och aska så inte pelletsen som matas in inte trillar för långt in.

Edit, är det varmluftständning så kan glödstiften verka helt men inte generera nog med värme för att tända. Men då ska den missa ganska regelbundet

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.