Hej!
Vi vill göra om i hallen och har just nu två 50 cm breda paxgarderober. Vi skulle vilja ha skjutdörrar på dessa men de finns ej 50 cm på Ikea. Ka man kapa två 75 cm eller finns det någon annan lösning?

Samt på andra väggen finns ett element, då skulle vi också vilja ha skjutdörr och förvaring 2-2,5 m. De är 55 cm mellan vägg och list vid dörrfönstret så Elphas förvaring funkar inte då de rekommenderar 66 cm och köper man Pax så kommer den också för långt ut samt att man måste göra hål för elementet. Har någon ett bra förslag här?

Vi har tummen mitt i handen.

Det går att dela och kapa, men med tummen mitt i handen hade jag avrått er.

Falkn bra men någon som är ärlig :)

När det gäller IKEA så sparas det på så mycket som möjligt. Troligtvis kan du inte bara kapa en 75 cm dörr så den blir 55 och fortfarande är stabil. Eftersom det är skjutdörrar kan du kanske finna passande från annan tillverkare?

thomas33 thomas33 skrev:
När det gäller IKEA så sparas det på så mycket som möjligt. Troligtvis kan du inte bara kapa en 75 cm dörr så den blir 55 och fortfarande är stabil. Eftersom det är skjutdörrar kan du kanske finna passande från annan tillverkare?
Tyvärr verkar det inte finnas någon försäljare som säljer så smala dörrar som 50 cm.

M Mammatilltre skrev:
Tyvärr verkar det inte finnas någon försäljare som säljer så smala dörrar som 50 cm.
Kontakta ett snickeri så kan de tillverka dörrar i de mått du vill ha.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.