3 538 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Pax skjutdörr och hål för element
Hej!
Vi vill göra om i hallen och har just nu två 50 cm breda paxgarderober. Vi skulle vilja ha skjutdörrar på dessa men de finns ej 50 cm på Ikea. Ka man kapa två 75 cm eller finns det någon annan lösning?
Samt på andra väggen finns ett element, då skulle vi också vilja ha skjutdörr och förvaring 2-2,5 m. De är 55 cm mellan vägg och list vid dörrfönstret så Elphas förvaring funkar inte då de rekommenderar 66 cm och köper man Pax så kommer den också för långt ut samt att man måste göra hål för elementet. Har någon ett bra förslag här?
Vi har tummen mitt i handen.
Vi vill göra om i hallen och har just nu två 50 cm breda paxgarderober. Vi skulle vilja ha skjutdörrar på dessa men de finns ej 50 cm på Ikea. Ka man kapa två 75 cm eller finns det någon annan lösning?
Samt på andra väggen finns ett element, då skulle vi också vilja ha skjutdörr och förvaring 2-2,5 m. De är 55 cm mellan vägg och list vid dörrfönstret så Elphas förvaring funkar inte då de rekommenderar 66 cm och köper man Pax så kommer den också för långt ut samt att man måste göra hål för elementet. Har någon ett bra förslag här?
Vi har tummen mitt i handen.
Falkn bra men någon som är ärlig 
När det gäller IKEA så sparas det på så mycket som möjligt. Troligtvis kan du inte bara kapa en 75 cm dörr så den blir 55 och fortfarande är stabil. Eftersom det är skjutdörrar kan du kanske finna passande från annan tillverkare?
Tyvärr verkar det inte finnas någon försäljare som säljer så smala dörrar som 50 cm.thomas33 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Platsbygga PAX garderob hall
Inredning -
Lumi skjutdörr i hallen som tar i varann när man skjuter dem
Fönster & Dörrar -
Infälld skjutdörr i en tjock vägg, hålrum/eko?
Fönster & Dörrar -
Vilken typ av skjutdörr för att länka ihop uterum & hall? (Bild finns)
Altan & Uteplats -
Kan jag installera en paxfläkt till detta hål?
Ventilation