Byggahus.se

Pax-fkäkt, kallrasspjället strular

1. Corpes
    Medlem · Örebro · 732 inlägg

Corpes

Medlem
    Min PAX-fläkt 231 strular. Det verkar som att kallrasspjället kärvar. Jag har haft isär det och gjort rent, kollat så ringen inne i fkäthuset har släppt fast via tips från en annan tråd, men inget hjälper. Alla delar är totalt rengjorda men ändå orkar inte fläkten dra igång, står bara o brummar. Ibland lyckas jag få igång den men när den stått stilla ett tag är det samma fel. Några tips och råd (har även provat en annan motor med samma resultat så nåt mekaniskt fel verkar det vara)?

2. Corpes

Corpes

Medlem
    Kan det vara själva montaget av bottenplattan som strular? Att underlaget (som är kakel) gjort den lite skev? Jag märkte nämligen att bottenplattan endast satt med 2 st skruv så jag skruvade i en 3:e skruv. Läste även att det ska finnas en skruvanslutning under kopplingsplinten som jag inte tror är ditskruvad.

3. Corpes

Corpes

Medlem
    Uppdatering: Det är kretskortet i fläkten som är defekt. Fläkten går bara att köra av/på. Ingen som sitter på en begagnad Pax 231-fläkt? PAX kundsupport har inga reservdelar till denna fläkt längre...☹️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.