Byggahus.se
Hej, jag undrar om man generellt kan påverka höjden på diskmaskiner, frågar specifikt om en "BEKO BDUN1E420W" i det här fallet? På vissa diskmaskiner står det specificerat som "Nischhöjd, min" och "Nischhöjd, max"? Är detta ett undantag eller är det så att vissa tillverkare helt enkelt inte skriver ut detta? Vi har en höjd på 87cm där diskmaskinen skall in så vi vill komma så nära detta som möjligt för att undvika en för en för stor glipa.

BEKO BDUN1E420W Underbyggd diskmaskin - Vit Diskmaskiner 60 cm - Köp på MediaMarkt.se

• Gilla
Enannananna
  • Laddar…
BirgitS
Bra tillverkare brukar skriva åtminstone i bruksanvisningen om diskmaskinen har justerbar höjd och då mellan vilka mått. Beko kan jag inte komma ihåg att jag har hört talas om men det verkar ju vara en lågprisprodukt och då har man ju ofta tagit bort lite funktioner.

Enligt MediaMarkt är höjden 82 cm så den får ju plats och om den inte är justerbar kan du sätta en liten list under framkanten av bänkskivan för att täcka mellanrummet. I det här fallet är det väl bra att kontakta deras kundtjänst för att få svar på om det är en justerbar höjd.

det vanligaste är att diskmaskiner under bänkskivor är justerbara mellan 820-870 mm höjd, det för att den även skall passa till den gamla höjden 850mm på inredningen

lite osäkert hur man skall tolka bilderna ,kanske bättre kolla med kundtjänst

Redigerat:
BirgitS BirgitS skrev:
Bra tillverkare brukar skriva åtminstone i bruksanvisningen om diskmaskinen har justerbar höjd och då mellan vilka mått. Beko kan jag inte komma ihåg att jag har hört talas om men det verkar ju vara en lågprisprodukt och då har man ju ofta tagit bort lite funktioner.

Enligt MediaMarkt är höjden 82 cm så den får ju plats och om den inte är justerbar kan du sätta en liten list under framkanten av bänkskivan för att täcka mellanrummet. I det här fallet är det väl bra att kontakta deras kundtjänst för att få svar på om det är en justerbar höjd.
Beko är turkiska arcelik
Lika maskiner som grundig och cylinda bla.

electroluxaren electroluxaren skrev:
Beko är turkiska arcelik
Lika maskiner som grundig och cylinda bla.
Ok, har du någon erfarenhet av märket?

I Izak80 skrev:
Ok, har du någon erfarenhet av märket?
Skit, skit och ännu mera skit är det.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vonelffors Vonelffors skrev:
Skit, skit och ännu mera skit är det.
Skit x 3 alltså? Låter lovande det här ;)

Nä det är inte riktigt sant för din resa har bara börjat med 3xskit, du får dubblera detta några ggr

electroluxaren electroluxaren skrev:
Nä det är inte riktigt sant för din resa har bara börjat med 3xskit, du får dubblera detta några ggr
Kör alltid med avbokningsskydd och åberopar den här rättigheten nu och köper en annan diskmaskin istället då den gängse uppfattningen är att Beko inte är något vidare.

• Gilla
electroluxaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.