Jag ska byta tvättställsblandare. Passar de nya anslutningsslangarna till befintligt fäste?
Nya anslutningen har mått G3/8 men på den gamla muttern står det vattette 12 (se bilder). Kan jag bara skruva ihop eller behöver jag åka och köpa något mer innan jag skruvar isär och gör badrummet obrukbart. :)

• Närbild på två metallrörsanslutningar i ett badrum med märkningen "vattette 12" synlig på muttern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Technisk ritning av tvättställsblandare med måttangivelser, inklusive anslutning 2-G3/8.
    Skapa konto
  • Närbild på en hand som håller en anslutningsslang med mutter för tvättställsblandare i storlek G3/8, mot en suddig bakgrund.
    Skapa konto
Är det ingen som vet?

Kopplingen som sådan har samma gänga som slangen du skall ansluta, men du behöver ha en planadapter för att inte riskera att skära sönder packningen. Finns hos de flesta handlare som säljer Vatettes sortiment.

RSK Databasen

• Gilla
Terres
  • Laddar…
The Dankster The Dankster skrev:
Kopplingen som sådan har samma gänga som slangen du skall ansluta, men du behöver ha en planadapter för att inte riskera att skära sönder packningen. Finns hos de flesta handlare som säljer Vatettes sortiment.

RSK Databasen
Toppen, tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.