Hej alla proffs! Jag har tillsammans med svärföräldrarna hjälpt till att utöka klippområdet till robotgräsklipparen.
Passagen går över en grusgång.
Jag har haft kontakt med tillverkaren och de föreslår en passage med 20cm mellan kablarna. Det har vi gjort nu men när klipparen ska tillbaka och ladda och följer kabeln svänger den upp på passagen men backar igen.
Det största problemområdet är inringat.
Är det någon som har en annan lösning eller justering?
Det kanske inte framgår på bilden men det finns gott om svängutrymme. Visa bilaga 819877
Passagen går över en grusgång.
Jag har haft kontakt med tillverkaren och de föreslår en passage med 20cm mellan kablarna. Det har vi gjort nu men när klipparen ska tillbaka och ladda och följer kabeln svänger den upp på passagen men backar igen.
Det största problemområdet är inringat.
Är det någon som har en annan lösning eller justering?
Det kanske inte framgår på bilden men det finns gott om svängutrymme. Visa bilaga 819877
Jag skickade bild och fick ett svar vad jag tror är översatt från tyska. Där står det 20 cm. Det får bli en utökning.E etompau skrev:
05/h gäller korridor i en klippyta. Inte en passage. Ser inget annat i manualen än att maskinen måste flyttas manuellt till en biyta (om man nu inte vill att maskinen skall "klippa" i grusgången, den ser ju slät ut så det är nog möjligt).E etompau skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Passage över grusgång robotgräsklippare
Trädgård allmänt -
Passage över altan för Gardena Smart Sileno City
Robotgräsklippare -
Åka över grusgång samt ytkapacitet vid komplex yta. Tänker Gardena, HQ, Mcculloch.
Robotgräsklippare -
HK Automover: automatisk guidning till sekundäryta via grusgång
Robotgräsklippare -
Smal passage över asfaltväg, Automower 315?
Robotgräsklippare