1 898 läst · 16 svar
2k läst
16 svar
Partierna överens om att det bör byggas fler småhus
Har du inte betalt för bygglovet?Huddingebo skrev:
Det är ju märkligt att orter utanför Stockholms län växer som det knakar och verkar se det som väldigt lönsamt att stycka av och sälja tomter.
Om nu kostnader för VA, el, vägar vorde så stora så är de ju i alla fall knappas lägre i dessa områden.
Kapacitetshöjande åtgärder för VA... jag går inte oftare på toaletten nu när jag bor i hus än när jag bodde i lägenhet.
Enda skillnaden var att jag nu fick bekosta utbyggnaden av rören in i området och i området ur egen ficka.
Planavgift, VA, el, vägavgift tillsammans med pantbrev och lagfart. Frågan är om ens 1 miljon räcker för allt jag har betalt.
Eller ränta på lånen nu när du tar upp dina kostnader för pantbreven.
Och var lägenheten i sådant skick att den fick rivas efter du flyttade ut?
PS Lagfart är en avgift för att lantmäteriet skall föra in i register att du äger fastigheten och tillhörande stämpelskatt är staten som vill ha lite extra av dig för du är rik och har råd. DS
Jo bygglov kostade också en hel del.Matte001 skrev:
Har du inte betalt för bygglovet?
Eller ränta på lånen nu när du tar upp dina kostnader för pantbreven.
Och var lägenheten i sådant skick att den fick rivas efter du flyttade ut?
PS Lagfart är en avgift för att lantmäteriet skall föra in i register att du äger fastigheten och tillhörande stämpelskatt är staten som vill ha lite extra av dig för du är rik och har råd. DS
Bidrog ju på så sätt till lite arbetstillfällen där..
Lägenheten var en hyresrätt med balkong rakt mot söder (1:hands kontrakt) som någon glad fick ta över.
Jo det mesta är ju skatter som samhället får ta del av.
Får se vilken kommun det blir som får vara med att ta del av våra skattepengar och skapade/bibehållna arbetstillfällen nästa gång vi bygger hus...
Är iof mer som väger in, hur väl man tar hand om sina innevånare och motiverar sådana som oss att bosätta oss just där.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ritningar som inte stämmer överens med verkligheten 80-tals hus.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hantverksarbete påbörjat innan offert eller överenskommelse.
Juridik -
Ritning överensstämmer ej med vad som kan byggas: vad gäller för oss?
Juridik -
Byggaren har utfört omfattande markarbeten utan överenskommelse
Juridik -
Problem med att komma överens om utköp av samägt fritidshus
Köpa & Sälja hus