Jag ska byta mina velux takfönster till nya av samma typ. De som sitter nu är 28 år och de rinner ibland in vatten på insidan av fönstret vilket har fått ramarna till att börja murkna.

Problem uppstod dock när snickarna som ska utföra jobbet började lyfta av takpannorna och såg att underlagstaket var deformerat och konkavt på flera ställe, bland annat ovanför fönstret vilket gjort att vatten runnit in på insidan vid tillfällen.

Underlagstaket är Parocs Rockwool 8441-00 som ska ha ett känt byggfel av denna typ enligt tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/defekter-i-paroc-underlagstak.162225/

Snickarna har ingen bra lösning på det som de kan garantera. Kollat runt med andra som heller inte har någon lösning på det.

Därför undrar jag om någon här har varit igenom samma sak eller någon som har någon idé. Allt hjälp är välkommen.

• Deformerat och konkavt underlagstak av Rockwool med synliga kablar och trästöd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N naudiz skrev:
Jag ska byta mina velux takfönster till nya av samma typ. De som sitter nu är 28 år och de rinner ibland in vatten på insidan av fönstret vilket har fått ramarna till att börja murkna.

Problem uppstod dock när snickarna som ska utföra jobbet började lyfta av takpannorna och såg att underlagstaket var deformerat och konkavt på flera ställe, bland annat ovanför fönstret vilket gjort att vatten runnit in på insidan vid tillfällen.

Underlagstaket är Parocs Rockwool 8441-00 som ska ha ett känt byggfel av denna typ enligt tråden [länk]

Snickarna har ingen bra lösning på det som de kan garantera. Kollat runt med andra som heller inte har någon lösning på det.

Därför undrar jag om någon här har varit igenom samma sak eller någon som har någon idé. Allt hjälp är välkommen.
Hej!
Vad hade ni för lösning för detta problem? Vi är ligger nämligen i samma sits i denna stund.

// Lamin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.