Nissens
S STB skrev:
Ja, trovärdigheten är förstås påverkad av varifrån pengarna kommer. Till skillnad från många andra mediapublikationer så var det ju tydligt här så att tittaren lätt kunde värdera informationen utifrån det.

Dina citationstecken runt "expert" lät påskina att han inte var expert, utan att du hade belägg för det. Detta är min enda väsentliga kritik av vad du sagt hittills.
Ok, jag syftade som sagt på att han hade egna intressen i ogräsbekämpning och fick öppet göra reklam för sin verksamhet i reportaget.

Hur kunnig han är har jag ingen uppfattning om. 😊

hsd
Hörde ett islag på radion och där talades om bakterier som angriper rötterna
Tydligen var det en provverksamhet men de trodde att metoden skulle komma ut i handeln nästa år

Nissens Nissens skrev:
Ok, jag syftade som sagt på att han hade egna intressen i ogräsbekämpning och fick öppet göra reklam för sin verksamhet i reportaget.

Om en bilmekaniker uttalar som om ett problem på en viss modell, är han direkt då osaklig om han innehar bilverkstad?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nissens
K karlmb skrev:
Om en bilmekaniker uttalar som om ett problem på en viss modell, är han direkt då osaklig om han innehar bilverkstad?
Rätt dålig jämförelse. Det är många som av olika skäl håller på med skrämselpropaganda kring parkslide för att gynna sina affärer. Du får nog utvecka på vilket sätt det kan jämföras med svagheter på en bil.

Menar du att verkstäder håller på med skrämselpropaganda???

Nissens Nissens skrev:
Rätt dålig jämförelse. Det är många som av olika skäl håller på med skrämselpropaganda kring parkslide för att gynna sina affärer. Du får nog utvecka på vilket sätt det kan jämföras med svagheter på en bil.

Menar du att verkstäder håller på med skrämselpropaganda???
Finns väl massor av verkstäder som ger råd offentligt.

Nissens Nissens skrev:
När man har ogräsbekämpning som levebröd så sjunker trovärdigheten till nära noll.
OK. Poliser bör inte uttala sig om brottslighet. Piloter inte om flygsäkerhet. Lärare inte om skolmiljön. Vi fattar. 😉😂

• Gilla
  • Haha
Kenneth_med-th och 7 till
  • Laddar…
S
Nissens Nissens skrev:

Dina citationstecken runt "expert" lät påskina att han inte var expert, utan att du hade belägg för det. Du har alltså tydligt uttryckt en uppfattning om hans kunskap. Detta är min enda väsentliga kritik av vad du sagt hittills.

S STB skrev:
Dina citationstecken runt "expert" lät påskina att han inte var expert, utan att du hade belägg för det. Du har alltså tydligt uttryckt en uppfattning om hans kunskap. Detta är min enda väsentliga kritik av vad du sagt hittills.
Här får jag för ovanlighetens skull ställa mig rygg mot rygg med Nissens.
Sitationstecknen upplyser läsaren att man skall se upp på ett eller annat sätt och inte svälja allt experten säger med hull och hår.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
S
Intet Intet skrev:
Här får jag för ovanlighetens skull ställa mig rygg mot rygg med Nissens.
Sitationstecknen upplyser läsaren att man skall se upp på ett eller annat sätt och inte svälja allt experten säger med hull och hår.
Själv tycker jag att citationstecken i den här typen av utsagor förmedlar att skribenten tycker motsatsen till vad ordet betyder. Nissens tolkning är förmodligen samma som min eftersom han haft flera gånger på sig att förklara att hans tolkning av citationstecknen inte stämmer överens med min.

Jag har dock förståelse för din tolkning av citationstecknen även om jag som sagt inte håller med om den.

Nissens
S STB skrev:
Själv tycker jag att citationstecken i den här typen av utsagor förmedlar att skribenten tycker motsatsen till vad ordet betyder. Nissens tolkning är förmodligen samma som min eftersom han haft flera gånger på sig att förklara att hans tolkning av citationstecknen inte stämmer överens med min.
Jag har förklarat flera gånger exakt vad jag menade, att du har en annan tokning än det jag avsåg är ju inte lätt för någon annan att ta ansvar för. 🙄
S STB skrev:
Jag har dock förståelse för din tolkning av citationstecknen även om jag som sagt inte håller med om den.
Och det är ju ditt problem, eller hur?
Betraktarens öga…

Mina föräldrar fick en planta parkslide mitten 70-talet, den håller sig skapligt beskedligt där den planterades så jag har lite svårt att förstå paniken ibland. På en vanlig villatomt är det - enligt min uppfattning - annat som ställer tillbesvär, kirskål tex

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Mina föräldrar fick en planta parkslide mitten 70-talet, den håller sig skapligt beskedligt där den planterades så jag har lite svårt att förstå paniken ibland. På en vanlig villatomt är det - enligt min uppfattning - annat som ställer tillbesvär, kirskål tex
Jo, kanske om man inte stör den. Men om det blir blir hybridspridning med frösådd så skulle inte jag vilja att de hade kvar den om jag var granne.

Magnus E K
Om det blir tidig frost hinner min inte ens blomma. Den är likadan nu som när jag flyttade in, men det kommer ju skott flera meter ifrån som jag tar bort. Om jag reste bort en hel sommar och bara lät den vara kanske den skulle ta över hela trädgården vartefter.

Magnus E K Magnus E K skrev:
Om det blir tidig frost hinner min inte ens blomma. Den är likadan nu som när jag flyttade in, men det kommer ju skott flera meter ifrån som jag tar bort. Om jag reste bort en hel sommar och bara lät den vara kanske den skulle ta över hela trädgården vartefter.
Intressant om de inte hinner blomma innan bina lägger av. Men du bor inte i Norrland?

Magnus E K
K karlmb skrev:
Intressant om de inte hinner blomma innan bina lägger av. Men du bor inte i Norrland?
Nej, i Östergötland, dock nära Småland och nästan 200 meter över havet, samt dålig kvällssol. De andra bestånd som jag upptäckt i närområdet kanske hinner blomma något tidigare.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.