Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide

474k läst  1,9k svar

1. M
    Husägare · Nivå 6
  2. N
    Husägare · Nivå 5
    Inte vara orolig, det är med all säkerher bara den nattaktiva sabeltandade dvärg T-rexen som smyger runt och äter upp sin värsta konkurent ;)
    Får du syn på den och gärna med bild, identifiera den, så är jag intresserad av ett par tusen individer till mina plantor....

3. Z
    Medlem Nivå 4
    Nej, såvitt jag förstått så gör den inte det. Den sägs vara steril. Men som du förstått så har den andra metoder att föröka sig. :rolleyes::)

4. A
    Medlem Nivå 1
    Finns en hybridvariant där parkslide korsats med jätteslide. Den ska ha både han och honplantor i Sverige/Europa, däremot har Parksliden bara honplantor.

5. K
    Tillbyggare Nivå 9
    Ännu...får vi hoppas...

• Laddar…
  6. I
    Medlem Nivå 6
    Vore inte så roligt om de börjat självså och.... ja det blir till en jävla mardröm då!

• Laddar…
  7. K
    Tillbyggare Nivå 9
    Hur funkar det egenbtligen i japan, där har Parkslide en naturlig fiende.
    Någon som vet vad den skulle innebära ifall den introducerades här? Vi vill ju inte få det som i Australien där man nu måste skjuta av miljarder kaniner o rävar...

8. E
    Medlem Nivå 2
    Är det här den förhatliga parksliden? Har hittat en den andra som jag vet är parkslide men de har mer av EB bambustam än denna...

9. S
    Medlem Nivå 2
    Hur ser tvärsnitten på roten ut?
    Morotsfärgat = parkslide.

10. A
    Medlem Nivå 1
    Ser exakt ut som mina skott iallafall. Om inte parkslide så iallafall en släkting.

11. Tokslut
    Medlem Nivå 11
  12. S
    Medlem Nivå 2
    • Laddar…
  13. E
    Medlem Nivå 2
    Tack för alla svar, men roten är hård och är snarare vit/ljus, inte direkt klassiskt morotsfärgad....

14. E
    Medlem Nivå 2
    Nu hittade jag moroten.... Då har jag gått och blivit med parkslide för jag skulle spara ngr kronor...somliga straffar gud verkligen omedelbart...suck.,.

15. S
    Medlem Nivå 2
    Två frågor till:
    Är bladen helt släta på undersidan eller ”ludna”?
    Vad smakar de späda stjälkarna? Läste nämligen att parkslidens smak påminner om rabarber så till den grad att man kan baka paj på det. Provsmakade och ja det stämmer..

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: