Byggahus.se

Parkering på sluttande gräsmatta

1. ramme
    Medlem · 9 inlägg

ramme

Medlem
    Har en sluttande gräsmatta på tomten som jag parkerar bilen på. Har lagt ut lite täckbark för att det inte ska bli så lerigt.

Kommer jag kunna parkera här eller kommer gräsmatta sakta men säkert förstöras så att det senare inte går att parkera där? hur länge? år, månader?

Redigerat 27 maj 13:08
  2. Z
    Medlem · 87 inlägg

z_bumbi

Medlem
    Omöjligt atr avara på men täckbark blir slirig när den blir blöt och blir till jord med tiden (processen börjar direkt och nertryckt i jorden går det snabbare). Makadam skulle göra större nytta. Även om det också blir en tillfällig lösning så kommer varje nytt lass i framtiden göra att det tar längre tid till nästa.

• Laddar…
  3. T
    Medlem · stockholm · 1 903 inlägg

toolman77

Medlem
  4. harry73
    bra på allt · Skåne · 13 057 inlägg

harry73

bra på allt
    Det blir i alla fall bättre om du backar in i parkeringen. Framsidan är tyngre och vrider du för mycket på styret går gräset snabbt sönder.
    Och får du dåligt grepp, är du snabare på fast mark med framhjulen framme (om bilen är framhjulsdriven såklart)

• Laddar…
  5. ramme
    Medlem · 9 inlägg

ramme

Medlem
    Jag svänger ut.

När det gäller gräsarmering måste man ha ett lager grus eller kan man lägga armeringen direkt på jorden efter man grävt 20cm?

6. ramme
    Medlem · 9 inlägg

ramme

Medlem
    Gräsarmering i plast

7. MariaiÖstergötland
    Trädgårdsfixare · 1 728 inlägg

MariaiÖstergötland

Trädgårdsfixare
    Har ni väldigt många bilar eller varför måste du parkera där? De flesta hus har väl en avsedd plats för bil? Jag är bara nyfiken. ;)

8. K
    Medlem · 749 inlägg

Keld

Medlem
    Bilar som står på gräs, rostar fort o mycket. för att inte prata om när man skall skotta.
    Gräv ut, plana till och på med ett lass makadam.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.