Hej, dum fråga men måste ändå ställa.
jag skulle testa ventilationen i badrummet och la ett litet pappersark för att testa om det fastnade, det sögs dock upp i kanalen och försvann. Är detta något som kan påverka framöver? Finns det risk att det förstör något i ventilationen? Bör jag kontakta hyresvärden?
1 314 läst · 19 svar
1k läst
19 svar
Pappersark sögs upp i ventilationen
Sida 1 av 2
-
-
22 jan 21:37 #2
Tilläggsfråga: finns det någon brandrisk pga detta? En litet bit papper som sögs upp, ca 5x5 cm
-
22 jan 21:49 #3
Hur lyckades du med det, har du ett stort hål till ventilation?
Nej det är ingen fara för någon brandrisk. -
22 jan 21:54 #4
Tänkte inte riktigt till så tog en väldigt liten bit av papper och släppte precis vid insuget. Ingen fara för brandrisk alltså? Fastnar det i något filter längre upp i ventilationskanalen?
-
22 jan 21:58 #5
Hade det varit någon brandrisk så hade detsamma gälla om en dammråtta åkte in... Du kan vara helt lugn!
-
22 jan 21:59 #6
Nu vet vi inte hur det är byggt så svårt att svara vad som sker. Men jag hade inte oroat mig utan bara låtit det vara. Antingen åker det ut eller så stannar det i ett filter och då rensas det vid underhåll.
-
-
22 jan 22:22 #9
Ok, Worst case scenario.
Arket åker upp i kanalen och fastnar i fläkthjulet, som jammas fast, det blir varmt och börjar ryka kabelbrand uppstår osv.
Men chansen att det händer är nog större i amerikanska filmer chansen att vinna på triss är nog mer troligt.
Du kan sova gott.- Laddar…
-
-
-
22 jan 22:57 #12
-
Husägare · Skåne · 2 208 inlägg 22 jan 22:58
-
22 jan 23:00 #14
Är det ett ventilationsaggregat så fastnar den i filtret, ingen fara.
-
22 jan 23:22 #15