Hej, har haft en takfirma till att byta mitt yttertak, ny papp läkt och tegel.
Nu är det så att dom har vikt upp pappen över nedersta bärläkten? jag tycker det verkar konstigt!
nu smälter snön ute och det resulterar i att vatten samlas i "skålen" på pappen.
Dom har inte bytt hängrännorna så jag misstänker att dom gjorde så bara för att de skulle vara smidigt då hängrännekrokarna sitter på nedersta bärläkten. Sedan ligger pappen under takfotsplåten på ett ställe och över på dom andra sidorna? Förstår inget!
tacksam för svar / David
Nu är det så att dom har vikt upp pappen över nedersta bärläkten? jag tycker det verkar konstigt!
nu smälter snön ute och det resulterar i att vatten samlas i "skålen" på pappen.
Dom har inte bytt hängrännorna så jag misstänker att dom gjorde så bara för att de skulle vara smidigt då hängrännekrokarna sitter på nedersta bärläkten. Sedan ligger pappen under takfotsplåten på ett ställe och över på dom andra sidorna? Förstår inget!
tacksam för svar / David
Medlem
· västragötaland
· 1 555 inlägg
Är det så att hängrännorna ska byttas och dom satt pappen så tillfälligt för enkel åtkomst?
Medlem
· västragötaland
· 1 555 inlägg
Ja du....en "takfirma" är det ju definitivt inte som har utfört arbetet hos dig.
Ja vet inte va dom har tänkt på! Har varit mycke strul med takbytet, började med att det regnade när dom öppnade upp taket (ligger sticketak under som är dåligt på vissa ställen) sedan har de tagit lång tid snart en månad har gått sen dom började och dom sa att de skulle ta 2-3 dagar
sedan blev jag lovad takmasonite men dom la papp istället men de ska va bättre enligt både takfirman och papptillverkaren. Har varit mycke grubblande å funderingar så jag e rätt trött på de nu.
sedan blev jag lovad takmasonite men dom la papp istället men de ska va bättre enligt både takfirman och papptillverkaren. Har varit mycke grubblande å funderingar så jag e rätt trött på de nu.