Hej
Jag har några funderingar jag hoppas få hjälp med.

Vi har ett gammalt pannrum där vedpanna och acktankar är ersatt med bergvärmepump.
Nu ska vi fixa tvättstuga i detta rum.

Problemet, avloppet sitter på fel sida av rummet. Befintligt avlopp ska vara kvar för avrinning från expansionskärl tänker jag.
Är det rätt tänkt av mig?

Tvättmaskin och vask ska upp på motsatt sida av rummet, till vänster om avlopps luftningen som är blå markerad.
Nu till min fundering, finns det nått smidigt sätt att koppla på tvättmaskin och vask direkt i avluftningen ovanför betongplattan? Eller är enda alternativet att bila ur för ett nytt avlopp i plattan?

• Gammalt pannrum med arbetsbänk, avloppsrör, rörsystem och verktyg; förbereds för att bli tvättstuga, träpanel i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pannrum med bergvärmepump och rördragning. Blå och röd markering visar avloppsluftning och golvbrunn, omgivna av verktyg och betonggolv.
    Skapa konto
Magnus E K
Finns ett par andra alternativ också. I min gamla/nuvarande tvättstuga låter jag tvättmaskinen släppa ut vattnet rakt på golvet (målad betong); det rinner utan problem till brunnen. Bara tvättmaskin dock, ingen vask. I min nya/planerade tvättstuga tänker jag bara dra ett avloppsrör ovan golv utmed väggen från tvättmaskin och vask (diskbänk), eventuellt måla det i någon snygg färg.

Krilleman
H Hasse84 skrev:
Vi har ett gammalt pannrum där vedpanna och acktankar är ersatt med bergvärmepump.
Nu ska vi fixa tvättstuga i detta rum.
Denna finns ju för enkel installation på befintlig 110mm avloppsstam (med annan slangklämma dock):

https://faluplast.se/produkt/8082434/

Slangkoppling och två metallslangklämmor för installation på 110mm avloppsstam.
Skapa konto

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.