Panel i badrum?

2k läst  4 svar

1. J
    Medlem Nivå 1
    Är det okej att ha panel i alla tak i huset, även i badrummen? Finns det andra alternativ än att vit lasera dem?

2. P
    Medlem Nivå 6

Re: Panel i badrum?

Det råder delade meningar om att ha panel i badrumstak, rent tekniskt är det nog en fuktfälla, men samtidigt har många detta utan att ha fått problem. Personligen tycker jag det är grymt fräscht med antikbetsad panel i taket med infällda spotlights, känns lyxigt. Men själva kommer vi tyvärr inte att ha det eftersom jag tror mer på det ena lägret som hävdar att man kommer få fuktproblem

(å andra sidan, om mina bekanta fortfarande inte fått problem om fem-tio år kanske vi gör om taket i badrummet då vi oxå)

3. B
    Medlem Nivå 8

Vi har träpanel i vårt badrumstak från -86 och det ser ut som nytt, iofs har det bott en äldre dam här som kanske haft sparsamma duschvanor. En förutsättning är nog att ventilationen funkar bra så att det torkar ut ordentligt snabbt efter att du duschat.

4. M
    Moderator · Nivå 17

Vi hadde panel i taket i föräldrahemmet. Flyttade därifrån efter 20 år, Då var det lite flamigt men helt ok, Grannarna har fortfarande kvar sina paneltak efter 30 år

5. tynnis
    Medlem Nivå 6

Håller på att sätta in panel just nu. (går lite långsamt.)
    Jag tror inte att det kommer att bli några problem då jag dels har bra ventilation och sen så tror jag att värmen från spottarna kommer att torka upp ev fukt.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: