Ska till att flytta in i hus och ska installera en Luft/Luftvärmepump och var till Hemma och blev tipsad om den här pumpen för min villa på 117 kvadrat. fördelat på 2v
Försökt leta ev tester eller något forum där någon gett den ett omdöme men hittar ingenting.
Så min fråga är vad ni som har den tycker om den eller ni andra mer insatta tror om den

Tidigare Panasonic pumpar har ju inte det bästa ryktet men nu har man tydligen andra leverantörer av delar i den och Scrollkompressorn ska ju vara tyst och långlivad.

Är den BRA ??? :)

Inte reklam, men kolla även här för priser, specar etc..
http://www.nettovarmepumpar.se/

Toshiban är det många som talar mycket varmt om på Värmepumpsforum...

La in frågan samtidigt i Värmepumpsforum :)

gadu^ skrev:
Inte reklam, men kolla även här för priser, specar etc..
[länk].
Kan bara tillägga att jag har mycket goda erfarenheter av den firman. Killen är installatör/reparatör av värmepumpar, och den ENDA LLVP-säljare jag talat med som verkligen kan ämnet.

Vad gäller Panasonic (9DKE) så har jag fått byta fläktmotorn i innedelen (lagret skar), samt hela utedelen efter kompressorhaveri. Alla delar gratis och support via email och telefon men jobbet gjorde jag själv.

Efter reparationerna i september går pumpen dock otroligt bra. Fullt ös dygnet runt.

Hört mycket gott om Nettovärmepumpar oxo... När vi köper en pump så blir det av dem.

Idag blev det spikat med försäljaren med en NE12GKE med 5års helgaranti för 21900 Genom Hemma butiken i Sandviken
och installationen är 5000kr av den summan och den skulle man få papper på för ROT-avdrag ...så kostnaden blir 19400 eftersom tbx 2500 på ROT'en.

Nu skulle insatallatören utomlands 2v så får vänta tills efter den 16e...men de gör inget,Den som väntar på något gott......

Nöjd blev jag iaf då jag såg att själva styrflensarna för att rikta luften var uppdelade i två sektioner så att jag kan ställa ena halvan att blåsa snett ner till höger och den andra rakt fram eller ev lite till vänster ...för fullständig tillfredställelse skulle det behövts att det gick rikta ena halvan upp

Du bir nog nöjd med din nya panasonic. Tror nog att dom har skärpt till sig ordentligt efter alla rasade kompressorer och fläktlager.

Har själv en E9DKE ifrån 2005 mars och den går riktigt bra. Inga haverier än så länge. Visst innedelen är inte direkt tyst så man närmar sig nog ett fläktlager byte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.