Byggahus.se

Pampig sekelskiftesvilla med tornrum för storverk?

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    Huruvida Ingmar Bergman satt just i tornrummet på Villa Klippan när han skrev sitt prisbelönta verk ”Sommarnattens leende” går såklart endast att spekulera kring. Säkert är dock att filmen skrevs med utsikt över Skälderviken och Arilds takåsar i just det här huset på 50-talet.

Du kan läsa artikeln här: Pampig sekelskiftesvilla med tornrum för storverk?

2. K
    Nybyggare Nivå 2
    Jag tycker både in och utsidan har några fina detaljer, trappan, den tillbyggda kaminen i köket på insidan och istort hela utsidan uteplatsens pelare i grönt, tornen och gavlarna och knutarna på huset. Fina utsikter från balkongen. Men oj vad mycket olika stilar, materialmöten, färger etc. rött kakel, vitbetsat trä, bröstningar i vitt, ädelträ, möbleringen, etc etc. i min smak väldigt plottrigt och tar från husets arkitektur. Den lilla takkupan är också lite märklig. Jag skulle föredra alphuset som skrevs om för några veckor sedan eller förra veckans hus. Detta huset kan bli väldigt bra om det skulle få mer renodlat romantisk 1890-1915tals stil på insidan.

Det är väldigt kul läsa om veckans hus. Hur olika husen är och att olika hus passar olika människor.

• Laddar…
  3. H
    Medlem Nivå 1
    Gräsligt fult med klinkers i kök och badrum. Det ska förstås vara sten om man absolut vill ha varma golv.

4. R
    Medlem Nivå 7
    Wow, vilket härligt hus!