Byggahus.se

Palatsliknande bygge upprör grannar i Halland

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 514 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. B
    Medlem · 12 inlägg

BjörnEng

Medlem
  3. S
    Medlem · Skåne · 103 inlägg

Sinologen

Medlem
    Om Pål Ross är inblandad skulle jag också dra öronen åt mig. Kungen av smaklösa skrytbyggen (nota bene: är inte på något sätt negativ till skrytbyggen, bara fula sådana).

4. S
    Medlem · Stockholm · 652 inlägg

surfarn

Medlem
    äh, jag har heller inte varit ett fan a Pål Ross och hans putsade runda hus, men invändigt är de faktiskt rätt schyssta :) sen fattar jag inte varför man vill bygga ett palats åt sig och sin familj? Känns lite mellanöstern/ryssland.

• Laddar…
  5. FG
    Medlem · Göteborg · 795 inlägg

FG

Medlem
  6. C
    Medlem · Östergötland · 84 inlägg

crillux

Medlem
    Mest jante-gnäll kan man misstänka. Folk skulle må bra av att sköta sitt och inte ägna så mycket tid åt synpunkter på vad andra har för sig.

7. V
    Medlem · 10 inlägg

Viktualia

Medlem
    Så kan det vara, det kan också handla om att 'sköta vårt', genom att hjälpa kommunen hålla rätt inriktning på ett speciellt bevarandeområde.
    Att sköta sitt skulle också kunna vara att lägga sina privata drömprojekt på tomter där det berör älgar mer än folk i allmänhet.

8. Nissens
    Medlem · 3 068 inlägg

Nissens

Medlem
    Falkenbergs kommun brukar inte vara intresserade av att bevara något. De byggde ett stort industriområde i trakten, på havssidan… istället för att lägga det öster om motorvägen. Mycket märkligt…

9. Nissens
    Medlem · 3 068 inlägg

Nissens

Medlem
  10. FG

FG

Medlem
    Det blev nej där med.

https://www.byggahus.se/blir-inget-slottsliknande-hus-for-gekas-agare

https://www.expressen.se/gt/beslut-gekas-miljardarens-slottsbygge-stoppas-igen/

• Laddar…
  11. FG

FG

Medlem
    Tror det är det här dokumentet från HD.
    https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/hogstadomstolen/avgoranden/2020/o-6017-18.pdf

Tolkar jag det rätt så godkände kommunens bygglovsavdelning bygget, men det blev avslag vid överklagan till högre instans.

Det verkar ha funnits ett bostadshus på platsen tidigare. Måste vara hyfsat ovanligt att man ger avslag på grund av husets utseende och storlek när det inte strider mot detaljplan.

• Laddar…
  12. M
    Medlem · frankrike · 872 inlägg

maria01

Medlem
    Det väldigt svårt att se på ritning som denna hur den kommer se ut klart om man är på att välja material så kan huset bli riktigt fint tror jag

• Laddar…
  13. S
    Husägare · Vetlanda kommun · 606 inlägg

Stego1

Husägare
    Det är ju helt klart att det är en penningstark gök. Sedan kan man tycka, att är det bevarande mark så är det. Men det är ju bara att titta i Östhamnars kommun. Där härjar ju en viss familj Douglas. Dom får ju t.o.m bryta mot strandskyddet utan åtgärd, vilket hade kostat en vanlig dödlig mycket pengar och förläggande om rivning. Det räcker att Douglasarna fiser så står den korrumperade kommunstyreksen i givakt, redo att följa minsta vink.

14. M
    Medlem · frankrike · 872 inlägg

maria01

Medlem
    samaa som med familjen Bodström på Gotland tillsammans med flera toppar från svensk näringsliv som bryter mot strandskyddet

15. makhno_
    Medlem · 155 inlägg

makhno_

Medlem
    Det verkar som Pål försöker hålla sig till en lite mer sammanhållen stil, undrar hur det kommer gå. Pål har ju en enorm fingertoppskänsla. Materialval och detaljer hamnar alltid precis på den läbbiga smaklösheten hans beställare gillar.Kul att se hur det utvecklas, om bilder någonsin läcker ut dvs.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.