Vi fick en leverans av trall från Beijer i Karlshamn 25/3. När föraren skulle backa ut körde han på vårt staket och fastnade. Sambon + en granne fick spendera 30 minuter för att få loss honom. Efteråt bad vi honom be Beijer kontakta oss. Det gjordes inte så vi tog själva kontakt med deras kundservice. De vidarebefordrade ärendet till Beijer i Karlshamn men vi har fortfarande inte hört något från dem.
Nu är det inget fancy staket vi pratar om, som ni ser på fotona, men det är fortfarande sönder och nu handlar det väl mer om principen att de ska ha 4500 kr för leverans och de har inte återkopplat till oss.
Hur skulle ni gå vidare i detta fall?
Nu är det inget fancy staket vi pratar om, som ni ser på fotona, men det är fortfarande sönder och nu handlar det väl mer om principen att de ska ha 4500 kr för leverans och de har inte återkopplat till oss.
Hur skulle ni gå vidare i detta fall?
Tjata på dem ett litet tag, biter det inte så häng ut dem på sociala medier.
Jag hade ett reklamationsärende hos annat företag (elgiganten) som inte ens var särskilt komplicerat, men som de ändå förhalade i 8 månader. Till sist tröttnade jag och började bomba med min story i kommentarsfältet på alla deras inlägg på facebook och instagram. Då hade jag plötsligt pengarna på kontot inom 24h.
Jag hade ett reklamationsärende hos annat företag (elgiganten) som inte ens var särskilt komplicerat, men som de ändå förhalade i 8 månader. Till sist tröttnade jag och började bomba med min story i kommentarsfältet på alla deras inlägg på facebook och instagram. Då hade jag plötsligt pengarna på kontot inom 24h.
Kolla vilket försäkringsbolag bilen har, kontakta dom och gör ett ärende. 👍👍
Medlem
· Västernorrland
· 11 307 inlägg
Det normala om man inte får nån respons från dom som orsakat det hela är att anmäla till sitt eget försäkringsbolag. De tar sedan kontakt med berörda parter.
Beijers lastbil körde sönder min grind. Ingen större skada men chauffören gick ut, tittade och svor, åkte sedan iväg.
Ringde den jag beställt varorna av. Han suckade och sade -"Kan vi kvitta det mot transporten?". Vid nästa beställning sa jag att de inte skulle skicka samma gubbe igen. -"Ingen risk. Han jobbar inte här längre!"
Ringde den jag beställt varorna av. Han suckade och sade -"Kan vi kvitta det mot transporten?". Vid nästa beställning sa jag att de inte skulle skicka samma gubbe igen. -"Ingen risk. Han jobbar inte här längre!"
Det är väl eg inget smitningsfall så att dra in polisen direkt känns ju inte omedelbart nödvändigt. Bilen ser ju ut att ägas av ett annat företag, inte Beijer, du kan ju alltid ringa/maila dem. DEt lär ju inte vara första gången en firma med 60-talet lastbilar registrerade råkar köra ner ett staket.
De är ju lika okontaktbara som vid en smitning. Eller de låtsas som de inte känner till saken. Det är precis detsamma som smitning. Sen behöver man inte låtsas om annat hos polisen. Man säger bara precis som det är. Beijer körde sönder mitt staket, men låtsas inte om det. TS har ju även bildbevis.U Ursidae skrev:Det är väl eg inget smitningsfall så att dra in polisen direkt känns ju inte omedelbart nödvändigt. Bilen ser ju ut att ägas av ett annat företag, inte Beijer, du kan ju alltid ringa/maila dem. DEt lär ju inte vara första gången en firma med 60-talet lastbilar registrerade råkar köra ner ett staket.