Byggahus.se

P-märkt?

1. R
    Medlem · 301 inlägg

Rypos

Medlem
    Är Modulenthusen fortfarande P-märkta?

2. M
    Medlem · 195 inlägg

Modulenthus

Medlem

Re: P-märkt?

Hej Rypos,

Vi P-märker inte längre våra hus. Anledningen till detta är att vi jobbar mot en iso-certifiering inom Finndomo AB. Dock vill jag tillägga att under denna övergångsperiod har vi exakt samma kontrollsystem som tidigare.

Med vänliga hälsningar
    Martin Lahger
    Modulenthus

3. R
    Medlem · 301 inlägg

Rypos

Medlem

När är planerat ISO-certifierinsdaum? Har erfarenhet av att det kan ta flera år för en organisation att klara certifieringen.

Kan jag som kund ta del av kontrollsystemet? Finns det mer än ritningar jag som kund får ta del av? Projekteringsberäkningar, uppgifter om materialkvaliteter, fukthalter?

Sparar ni handlingar i 10 år? Om inte, kan jag få en CD med alla handlingar som rör mitt hus?

4. M
    Medlem · 195 inlägg

Modulenthus

Medlem

Hej Rypos,

Början av 2006 är inplanerat ISO-certifieringsdatum. Du får gärna ta del av våra egenkontroller för just ditt hus, hör bara av dig.
    Köpeavtal, ritningar etc. sparas i minst 10år. Tyvärr har vi inte tjänsten att kunna lämna ut cd-skivor med alla handlingar. Självklart kan vi lämna ut information till dig som kund ang. materialkvaliteter etc. Det är enklare om du ringer direkt till huvudkontoret och ber att få tala med säljstödsavdelningen.

Med vänliga hälsningar
    Martin Lahger

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.