Hej.
Vi ska sätta upp några övervakningskameror i en idrottsanläggning. Vi vill vid tex skadegörelse kunna gå tillbaka och kontrollera vem som varit i lokalen osv. Vi ska sätta upp 3-4 st och de ska täcka av ganska begränsade ytor.

Jag hittade:
https://nexsmart.se/products/nexsma...Dbc7_UnqGn5Bjw3C2nWPZrE5cym948txoCnl4QAvD_BwE

.. som verkar vara ok. Är det någon som har erfarenhet av liknande utrustning och har något tips?

Inget svar på frågan men ändå väldigt viktigt.

https://www.imy.se/verksamhet/kamer...omraden/kamerabevakning-pa-sportanlaggningar/
"På sportanläggningar befinner sig enskilda för nöje och avkoppling. Utgångspunkten är att man ska kunna vistas på en sådan plats utan att bli kamerabevakad. Vid kamerabevakning av en sportanläggning måste därför stor hänsyn tas till enskildas personliga integritet."

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
RilleRock
ama3282 ama3282 skrev:
Hej.
Vi ska sätta upp några övervakningskameror i en idrottsanläggning. Vi vill vid tex skadegörelse kunna gå tillbaka och kontrollera vem som varit i lokalen osv. Vi ska sätta upp 3-4 st och de ska täcka av ganska begränsade ytor.

Jag hittade:
[länk]

.. som verkar vara ok. Är det någon som har erfarenhet av liknande utrustning och har något tips?
Jag skulle gått upp ett snäpp och valt kamera med AI från Reolink för underlätta den dagen ni skall gå igenom inspelat material.
I övrigt en grymt enkel app, mjukvara för pc.
Inga kostnader för att komma åt inspelat material om lagring sker lokalt i kamera eller i nvr.

• Gilla
Snappahaneklanen
  • Laddar…
ama3282 ama3282 skrev:
Jag hittade:
[länk]

Det där 4.packet kostar ungefär vad en kamera av hygglig kvalitet kostar.

Sitter kamerorna skyddade för skadegörelse? Kan du ha trådade kameror?

Just skyddet för skadegörelse är ju avgörande om man inte lagrar i "molnet". Själv har jag olika sorter från Nexsmart. Har "Eye", "Patrol" och "Vision 3 plus" i drift och de fungerar bra.
Antalet zoner för rörelsedetektering kan ju variera, så kolla upp det före köp oavsett vilket fabrikat du väljer.

Wifi kan lätt störas ut. Kameror kopplade med kabel är bättre. Kameror som kopplas med en nätverkskabel och så kopplas de till en PoE-switch som också ger enheterna ström. (Power over Ethernet). Kameror med 4K-upplösning är idag minsta gränsen för den extra upplösningen ökar bildkvaliten väldigt mycket. Kameror kan också ha inbyggd lampa, mikrofon och siren. Dessa kameror kopplas sedan till en central enhet och denna bör göra automatisk backup av videomaterialet till annan plats. Detta så videomaterialet är kvar även om centrala enheten skulle förstöras.

Finns många tester på Youtube av kameror. De varierar i kvalitet. Vissa bra på dag men dålig på natten. Olika vidvinkel. Olika upplösning.

• Gilla
Mjolnir och 1 till
  • Laddar…
Förebrett för att koppla på övervakningskameror utomhus med PoE... Blir inte riktigt klok på vad man ska ha... Verkar finnas hur mycket grejer och lösningar som helst.

Behöver 3x utomhuskameror som drivs med PoE. Vill att de skickar inspelningsdata till nån lagringsenhet inomhus. Ett plus om det finns App och Moln för att se inspelat material kortare perioder, däremot inget krav. Kostnadsmässigt tänker jag mig en prislapp på ungefär 5000 kr för kameror + lagringsenhet.

Nån som kan tipsa om nåt schyst?

I InsidersUnited skrev:
Jag har det här, enkelt att sätta upp, ingen abbkostnad. Du har en app i mobilen med live och inspelning. Lagras lokalt i centralen hemma. Bra pris med tanke på att man får hårddisk etc med.

[länk]
Tack för det!

Jag har Googlar runt lite och lutar tror jag mot en Reolink NVR med inbyggd PoE-switch så slipper jag inhandla en separat PoE-switch dessutom. Sen 3x PoE kameror från Reolink, verkar finns hyggliga såna för runt 1000-lappen styck.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.