Byggahus.se

Ovanlig märkning uttag ?

1. larsbj
    Byggnadsvårdare · Nivå 13
  2. M
    Medlem · Nivå 11
    Ingen aning. Samma spänning och frekvens är det garanterat men kanske 16 A istället får det vanliga 10 A?
    Troligtvis är det bara en benämning för något annat, typ ett företag eller namn på ett konferensrum eller liknande.

3. B
    Medlem · Nivå 8
    Kanske snabb istället för trög säkring...

4. Y
    Medlem · Nivå 18
    Om jag hade sett det och fått gissa, så hade mina tankar varit att företaget haft telefon/nätverkskabel där innan men bytt till ett eluttag sen.

När jag googlade på high speed uttag så blev det mest förslag om HDMI vägguttag för säg dolda kablar till projektor.

5. larsbj
    Överst står det städ, dom sitter i korridorer i en relativt nybyggd statlig byggnad, så det borde inte vara företagsnamn.

6. E
    Medlem · Nivå 23
    Ett uttag med 16 A som är avsett att snabbladda någon städmaskin?
    Ps
    Ett typiskt exempel på hur det kan vara svårt att förstå när man inte kan skriva på Svenska i en svensk anläggning.

7. larsbj
    Stämmer säkert dom åker mycket skurmaskin i byggnaden.

Redigerat 10 maj 2015 10:42
  8. Bästa svaret

Andreas_kalmar
    Renoverare · Nivå 11
    för er nyfikna så är "highspeed" en maskin som används till att polera tex bonade golv eller naturstensgolv brukar kräva 16A

9. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Nej, detta är ett "snabbt" uttag. Man måste vara både kvick och ha snabba reaktioner för att hinna få in en stickpropp, fattariniväl ...

10. C
    Medlem · Nivå 11
    Det är helt klart vad det betyder annars läs.
    Manual tillhandahålls på regeringskansliet varje helgfri söndag jämna veckor varje skottår. I manualen kan man läsa att eluttaget är ett sk. High Speed uttag och kan därmed användas till alla elektriska apparater som är anpassade för uttaget.

Mvh
    Å. Rompsom & Frigolit

11. prototypen
    Medlem · Nivå 21
    Jag tror att det uttaget är ansluten med polerad tråd och vaxad isolering så att elektronerna kan röra sig mera highspeed.

P

• Laddar…
  12. M
    Anonym
    Nej nej. Ni har alla fel.

Om man laddar en elbil ska man använda det uttaget. Själva strömmen där har en sådan beskaffenhet att bilen går fortare.

• Laddar…