1 994 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Ottossons matt linoljefärg på vägg?
Hej!
Tänkte göra snabb uppfräschning av tretexväggar som är tapetserade. I övriga rum byter vi till gips på sikt. Fint skick på väggarna, ett lager tapet och slätt och fint. Tapeten sitter bra. Tänkte mig spärrfärg, sen väggfärg.
Funderar på auros ekologiska väggfärg men hur ska jag då göra med grundfärg? Fick besked från byggfabriken att deras putsgrund innehåller för mycket vatten för att använda på tapet.
Ett annat alternativ är linoljefärg grundfärg inomhus + ottossons vita matta linoljefärg. Tror ni det håller bättre för att spärra/binda tapet och skrafs?
Någon som har erfarenhet av ottossons linoljefärg vit matt för inomhusbruk?
hälsningar
Linn
Tänkte göra snabb uppfräschning av tretexväggar som är tapetserade. I övriga rum byter vi till gips på sikt. Fint skick på väggarna, ett lager tapet och slätt och fint. Tapeten sitter bra. Tänkte mig spärrfärg, sen väggfärg.
Funderar på auros ekologiska väggfärg men hur ska jag då göra med grundfärg? Fick besked från byggfabriken att deras putsgrund innehåller för mycket vatten för att använda på tapet.
Ett annat alternativ är linoljefärg grundfärg inomhus + ottossons vita matta linoljefärg. Tror ni det håller bättre för att spärra/binda tapet och skrafs?
Någon som har erfarenhet av ottossons linoljefärg vit matt för inomhusbruk?
hälsningar
Linn
Produkter som diskuteras: "vita linoljefärg"
Linoljefärg Vit Titan-zink Ottosson
För inomhus- och utomhusbruk
99 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 10 779 inlägg
Man målar väl sällan väggar på det viset med linoljefärg men nån särskild anledning att du tittar på den typen av färger?
Nä precis, det är nytt för mig med. Tittade egentligen på linoljefärg för snickerier inomhus och hittade då den matta inomhusfärgen i sortimentet. Beskrivs som lämplig till ytskikt så som väggar.
Annars blir det vanlig plastfärg. Kanske enklast att inte krångla till det.
Annars blir det vanlig plastfärg. Kanske enklast att inte krångla till det.