Oskälig timpenning/påslag?

37k läst  362 svar

1. S
    Medlem · Nivå 10
    Två skrotbilar eller en bra bil, hum... svårt val :)

• Laddar…
  2. S
    Medlem · Nivå 10

Varför skulle man välja en sämre bil för att det just nu är modernt att tro att elbilar är miljövänligare än bensin/diesel?

3. L
    Medlem Nivå 4
    Men va i h-vete, skapa en egen tråd om ni vill diskutera bilar.

PS, Grattis TS.

• Laddar…
  4. mudder
    Medlem Nivå 2
    Tyvärr så verkar det inte finnas någon "miljövänlig" bil som uppfyller mina behov. Att den nya klarar Euro-6 är i alla fall ett framsteg, men den drivs ju fortfarande av diesel. Jag har dock inte lyckats hitta någon el- och fyrhjulsdriven servicebuss, men du kanske kan tipsa om någon?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20180202-VW-Transporter.JPG

• Laddar…
  5. useless
    Självbyggare · Nivå 20
    Du kan ju tanka HVO100 på Norrtull så blir den ungefär lika bra som en elbil.

• Laddar…
  6. mudder
    Medlem Nivå 2
  7. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 11
    Så "fyrhjulsdrift" är ett krav, ja då förstår jag att det blir svårt ..

• Laddar…
  8. Bowman
    Medlem Nivå 9
    Således försökte hantverkaren salta fakturan med nästan 40%..

Inga konstigheter där... :thinking:

Bra jobbat TS

9. Staffan2000
    Medlem · Nivå 13

Det är raljanta pösmunksfasoner som dessa, från hantverkare som betet sig som bortskämda barnrumpor som får mig att hoppas på en regäl lågkonjunktur!

Fd. hantverkaren Staffan

10. E
    Medlem · Nivå 10
    Japp iaf när vi har salt på vägarna.. Men det är ju OT.

Grattis till TS. Vad skönt att det blev bra.

11. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Det är att många ( skrämmande många i denna tråd )som tycker att just den saltningen av fakturan är ok.

12. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Tror du på allvar att hur man sköter sin bil inte har med rost att göra?

13. X
    Medlem Nivå 7
    Det är väl inte 7-mil som gäller, efter att ha läst hela tråden så står det inte angivet hur långt det är mellan kontoret de ska utgå ifrån hem till TS.
    Att det står 7-mil på fakturan är väl ingen garanti för att det är 3,5 mil mellan kontoret och TS hem?
    Det är riktigt tråkigt att läsa mångas åsikter och resonemang, visar väldigt tydligt att privatpersoners skepsis är berättigad.

Hur kan man ens resonera att man ska vara glad att de kommer dagen efter på utlovad tid? Borde inte det vara en självklarhet efter att man kommit överens om det?
    Och att totalkostnaden är rimlig för en reparation är väl irrelevant när personen har ett timpris och inte jobbar på fastpris?

Det är tråkigt att se så många trådar där hantverkarna tar genvägar hela tiden, men det är väl lätt hänt när man gör något åt nån annan men pengarna hamnar i egen ficka.
    Det blir ju lite felvinklat på ett sånt här forum, där det mest tas upp negativa upplevelser, vi kunde bli bättre på att hylla de som faktiskt gör ett bra jobb, för de förtjänar att få uppmärksamhet.

@L0fstr0M hur motiverade företaget prissänkningen? Vad hade blivit fel på första fakturan enligt dom?
    Är du nöjd med deras hantering?

14. [SKPG]Zamora
    Renoveringsnovis · Nivå 9
    Ursäkta för grym ot, men tagit några kattbilder på sistone? Vi är nog båda verksamma på ett annat forum, CD.

15. mudder
    Medlem Nivå 2
    Senast i går då jag fixade Missens parabol.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: