Byggahus.se

Oseriösa hantverkare åker runt och knackar dörr

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
  2. T
    Medlem · Nivå 10
    Jo, de har varit i Mölnlycke (utanför Göteborg) och vill rätta till pannor som hoppat snett. Här de mest kommit hem till äldre, vilket enligt mig gör det dubbel dåligt.

• Laddar…
  3. Nicke Nyfiken
    Medlem Nivå 5
    Rundresa "hantverkare" som inte pratar svenska är ett återkommande problem varje år. Ingen nyhet i sig.

De ringde på hos oss för några år sedan innan vi hunnit fixat uppfarten (nybygge) och ville stenlägga den till ett förmånligt pris. De var redan i området så de skulle bli billigt för oss. Avböjde erbjudandet vänligt men det accepterade de inte utan blev påstridiga. När de till slut förstod att jag inte var så lättlurad gav de sig. De fick dock napp ett par hus längre ner längs gatan hos våra goda vänner.

Där fick de lägga hela uppfarten som såg jättefin ut ett tag innan det blev djupa hjulspår och stenarna reste sig. Efter första vintern såg det bedrövligt ut. Det fanns inget bärlager under, utan de hade bara lagt ett tjockt lager stenmjöl på jorden innan de började lägga ut markstenen. Våra vänner fick ta in ett seriöst företag som fick göra om allt på rätt sätt.

Det "billiga" jobbet blev i slutändan väldigt dyrt.

4. J
    Medlem Nivå 8
    Efter så här många år med varningar så fattar jag faktiskt inte hur folk kan släppa in dom på gården.
    Har också haft resande hantverkare på besök, men dom spanade mig mer än jobbade. Dom stannade bara vid hus som låg enskilt och hoppade över resten.

5. nikasp
    Husägare · Nivå 14
    En polare i Olofstorp skickade ett inlägg från en lokal FB-grupp där en tjej lyckats få stopp och iväg några påstridiga engelskspråkiga herrar från sin 80+ granne. Påsk, grannen pratar inte engelska och Corona... de blev direkt hotfulla och hävdade att de hade kontrakt. När hon sa att då får vi be Polisen komma förbi så drog de.

6. M
    Medlem Nivå 2
    inget nytt ju engelsk tattare har ju vart sverige i minst 20år nu varje vår och sommar ställer upp sina husvagnar hur som helst